تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: مشکل انتقال ارز در تامین واکسن آنفولانزا داریم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای تامین واکسن آنفولانزا اول مشکل تامین ارز داشتیم، اما الان روی انتقال ارز مشکل داریم که امیدواریم این مشکل حل شود.

کد خبر: ۷۱۸۳۶
۱۳:۳۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی روز دوشنبه ضمن یادبود شهدای سلامت، بیان کرد: ۷ ماه است که درگیر کووید ۱۹ هستیم که تاکنون ۹۶۵ هزار نفر را در دنیا قربانی کرده است که از این میزان ۲ و نیم درصد آن برای کشور ما است، ولی هنوز واکسن و دارویی کشف نشده و نیاز است تا همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنیم.
 
واکسن آنفلوآنزا قرار نیست همه کشور را پوشش دهد
وی ادامه داد:، چون مدت طولایی از بیماری می‌گذرد باید تغییری در سبک زندگی ایجاد کنیم که در همین راستا همه‌ی دنیا شروع به بازگشایی کرده است، در بعضی استان‌ها وارد موج سوم می‌شویم، اما میزان رعایت‌ها کاهش پیدا کرده است.
 
لاری بیان کرد: خبر خوبی که از کره جنوبی به ما رسیده این است که با توجه به رعایت موارد بهداشتی مردم در آن کشور نسبت به سال قبل حدود ۹۰ درصد با کاهش شیوع آنفلوآنزا مواجه بودند، در هر حال برای توزیع واکسن ما باید اولویت را به بیماران آسیب پذیر بدهیم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: آمار کره جنوبی در رابطه با میزان شیوع ویروس آنفلوآنزا که رعایت پروتکل‌ها باعث کاهش آن شده، برای ما امیدبخش بود. البته قرار هم نیست همه‌ی کشور را این واکسن پوشش دهد و فقط ۳۰ تا ۶۰ درصد اثر دارد و اولویت هم برای افراد خاص زیر ۶ سال و بالای ۶۰ سال و همچنین افراد دارای بیماران زمینه‌ای است. 
 
مشکل انتقال ارز داریم
وی ادامه داد: اول مشکل تامین ارز داشتیم، اما الان روی انتقال ارز مشکل داریم که امیدواریم این مشکل حل شود، اولویت تزریق واکسن با خانم‌های باردار و افراد مسن، کادر بهداشت و درمان، مراکز بهزیستی و افراد مسلحی که در مراکز درمانی حضور دارند در اولویت هستند.
 
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی