تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

نیجریه خواستار حفظ همکاری‌های دوجانبه با ایران شد

دولت نیجریه خواستار حفظ همکاری‌های دو جانبه در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری با ایران شده و همچنین نسبت به رای تهران برای کسب کرسی مدیر کل سازمان تجارت جهانی اعلام نیاز کرده است.

کد خبر: ۷۱۸۳۴
۱۳:۲۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ به گزارش امروز (دوشنبه) پایگاه خبری «آل‌افریکا»، دولت فدرال نیجریه خواستار حمایت جمهوری اسلامی ایران از «نگوزی اکنجو ایوه‌آلا» نماینده این کشور برای کسب کرسی مدیر کلی سازمان تجارت جهانی شده است.
 
«آدنی آدبایو» وزیر صنعت، تجارت و سرمایه‌گذاری نیجریه این موضوع را در دیدار با «محمد علی‌بک» سفیر ایران در «آبوجا» پایتخت نیجریه عنوان کرده است. وی گفته است که نیجریه به حمایت ایران برای انتخاب اکنجو ایوه‌آلا به عنوان مدیر کل بعدی سازمان تجارت جهانی تکیه می‌کند.
 
وی تاکید کرد که اگر نماینده نیجریه به عنوان مدیر کلی این سازمان منصوب شود، اولین آفریقایی است که از آغاز فعالیت سازمان تجارت جهانی در ژانویه ۱۹۹۵ به این سمت دست می‌یابد.
 
وزیر صنعت، تجارت و سرمایه‌گذاری نیجریه همچنین اشاره کرد که توافقنامه تجارت دوجانبه امضا شده توسط تهران و آبوجا در سال ۲۰۰۱، توافقنامه حفظ و توسعه سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۰۸، تشکیل کمیسیون مشترک ایران- نیجریه در سال ۲۰۰۴ و اتاق بازرگانی، صنعت، معادن و کشاورزی ایران تاسیس شده در سال ۲۰۱۶ میلادی باید همچنان حفظ شوند.
 
آدبایو در گفتگو با سفیر ایران در آبوجا تاکید کرد که روند تجدید توافقنامه‌ها با گروه نیجریه و ایران بررسی شود و اقدامات در جهت تجدید و اجرای تعهدات سودمند دوجانبه صورت گیرد.
 
آدبایو همچنین از سرمایه‌گذاران ایرانی خواست تا با توجه به مشوق‌های مختلف موجود در جهت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری، به نیجریه بیایند و همچنین در ابتکار‌های توسعه اقتصادی در حوزه‌هایی از جمله تولید کود، مونتاژ تراکتور، تولید فرش ایرانی، معادن و صنایع فولاد و تولید پوشاک مشارکت نمایند.
 
وزیر نیجریه‌ای به سفیر ایران تضمین داد که کشورش با تهران برای بهبود حجم فعلی تبادلات همکاری خواهد کرد، در حالیکه دو کشور نیز با توجه به ذخایر نفتی پتانسیل بالایی را برای افزایش و توسعه همکاری‌ها دارند. 
 
وی تاکید کرد: از آنجایی که دولت تحت رهبری «بوهاری» از طریق ابتکار‌های مختلف و همکاری راهبردی در زمینه صنعتی‌سازی بخش‌های مهم به دنبال متنوع‌سازی اقتصاد در حوزه غیر نفتی است، می‌توانیم دانش و بهترین روش‌ها را برای تنوع اقتصادی و توسعه اهداف ملی به اشتراک بگذاریم. 
 
براساس این گزارش، علی‌بک سفیر ایران در نیجریه پیشتر اعلام کرده بود که تهران تمایل به کمک به نیجریه در حوزه‌های توسعه فناوری و آبرسانی دارد و اینکه دعوتنامه شرکت در نمایشگاه صنایع ماشین‌های کشاورزی را هم برای وزیر نیجریه‌ای ارسال کرده است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی