تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

مقام آمریکایی: هدف ما مذاکره با ایران است نه تنش نظامی

دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس با طرح ادعا‌های بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که آمریکا به دنبال مذاکره با تهران است.

کد خبر: ۷۱۶۶۷
۱۴:۴۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ تیموتی لندرکینگ، دستیارمعاون وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس در گفتگو با روزنامه سعودی الیوم با اشاره به اوضاع لبنان گفت: واشنگتن به خوبی می‌داند که تضعیف نفوذ حزب الله لبنان امری ضروری است و به امنیت و ثبات دولت لبنان کمک می‌کند. پایان دادن به سیطره شبه نظامیان مورد حمایت ایران بر جنوب لبنان مساله‌ای ضروری است به ویژه اینکه آن‌ها در لیست تروریستی قرار دارند.
 
دستیارمعاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: فشار‌های بین المللی نباید تنها بر ایران و نظام آن باشد بلکه باید گروه‌های وابسته با ایران در اماکن دیگر را نیز شامل شود.
 
این مقام آمریکایی با بیان اینکه روابط آمریکا با کشور‌های منطقه محکم و به هم پیوسته است در ادامه تاکید کرد: گفت وگوی راهبردی آمریکا با مسئولان عراقی تنها در رابطه با مسائل امنیتی نیست بلکه مسائل دیگری از جمله حمایت از بغداد برای رهایی از دخالت‌های ایران را شامل می‌شود.
 
وی در رابطه با تنگه هرمز و باب المندب و دیگر گذرگاه‌های آبی گفت: تابستان گذشته شاهد درگیری‌هایی بودیم و این درگیری کشتی‌ها و تجارت در گذرگاه‌های حیاتی را تهدید می‌کرد بنابراین قدرت نیروی دریایی خود در منطقه که مقر آن بحرین است را تقویت کردیم.
 
وی در ادامه مدعی شد: مقابله با ایران باید چندجانبه باشد و ما باید تمام ابزار‌های موجود برای تغییر رفتار‌های ایران را به کار گیریم. هدف ما تنش نظامی نیست بلکه هدف ما آوردن ایران به میز مذاکره و اجرای گفتگو‌های حقیقی در رابطه با چگونگی تغییر رفتار‌های آن است.
 
دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس همچنین مدعی شد: واشنگتن بر این باور است که قطر آماده عادی سازی روابط خود با اسرائیل است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی