تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

رییس ستاد مرکزی اربعین: موکب داران و مردم به سمت مرز‌های عراق حرکت نکنند

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: موکب داران و مردم به شایعات و فراخوان‌های اربعین توجه نکرده به سمت مرز‌های عراق حرکت نکنند. موضع رسمی عراق عدم پذیرش زائر از خارج از این کشور است.

کد خبر: ۷۱۶۲۶
۱۰:۴۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ حسین ذوالفقاری در جلسه امروز (شنبه) ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه آخرین موضع رسمی دولت عراق تا شب گذشته این است که امکان پذیرش زائرین اربعین وجود ندارد، اظهار کرد: وزارت خارجه، سفارت ایران در بغداد و ستاد مرکزی اربعین در این مدت پیگیری داشته است که اگر شرایط فراهم شود، تعدادی زائر در مراسم شرکت کنند، ولی موضع رسمی عراق عدم پذیرش زائر از خارج از این کشور است. ستاد مرکزی مقابله با کرونا هم به لحاظ سلامت مردم ملاحظاتی داشته است که پیش از این رسماً اعلام کرده است.
 
وی ادامه داد: اگر چه دولت و مردم ایران و عراق مشتاق مراسم اربعین هستند، ولی اهمیت سلامت زائرین موجب شده است که مجوزی برای برگزاری مراسم اربعین امسال صادر نشود. هیچ مسأله سیاسی در کار نیست و فقط مسأله سلامت مردم اهمیت دارد.
 
ذوالفقاری افزود: مردم به شایعات و فراخوان‌های فضای مجازی توجه نکنند. برخی عشایر عراقی که با موکب داران ارتباط دارند، از آن‌ها دعوت کرده اند، ولی دعوت آن‌ها کفایت نمی‌کند، زیرا مجوز ورود را دولت عراق باید صادر کند. موکب داران و زائران به اخبار رسمی توجه کنند. فراخوان‌های ثبت نام برای مراسم اربعین رسمیت ندارند.
 
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین با اشاره به اینکه حرکت زائرین به سمت مرز‌های عراق ممنوع است، تصریح کرد: هیچ موکبی در مرز‌ها مستقر نشده است و امکاناتی در مرز‌ها وجود ندارد. طرف عراقی هم اعلام کرده است به هیچ وجه مرز‌ها را باز نمی‌کند. زائرین شرایط کشور و بیماری کرونا را در نظر گرفته و به سمت مرز‌های عراق حرکت نکنند تا برای نیرو‌های مرزبانی مشکل درست نکنند.
 
رییس ستاد مرکزی اربعین یا اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در مراسم اربعین، گفت: موکب داران براساس هماهنگی‌های انجام شده، کمک‌های مومنانه در روز اربعین اهدا می‌کنند و می‌توانند غذای بیرون بر هم تهیه کنند. مراسم زیارت اربعین در سراسر کشور در فضای سر باز و با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود. در حال پیگیری هستیم که تعدادی موکب داران را به عراق اعزام کنیم، ولی تا الان دولت عراق هیچ موافقتی نکرده است و به همین دلیل موکب داران به طرف مرز‌ها حرکت نکنند.
 
ذوالفقاری در پایان با اشاره به تلاش‌های یک ساله ستاد مرکزی اربعین برای برگزاری مراسم اربعین، از برگزار نشدن این مراسم ابراز تأسف کرد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی