تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ظریف به پومپئو: بیستم سپتامبر (یکشنبه) هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد

وزیر امورخارجه ایران پنجشنبه شب در پیامی توییتری نوشت: مایک پومپئو وزیر امورخارجه آمریکا دوباره اشتباه کرده است و هیچ اتفاق جدیدی در تاریخ ۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) رخ نخواهد داد، فقط قطعنامه ۲۲۳۱ را بخوانید. وزیر امورخارجه ایران در ادامه با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و تلاش برای اعمال مکانیسم ماشه نوشت: بولتون که رییس (ترامپ) را برای پایان دادن به مشارکت ایران (در توافق هسته‌ای ) متقاعد کرد، این کار را انجام داد. 

کد خبر: ۷۱۵۸۵
۰۰:۱۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
ظریف به پومپئو: بیستم سپتامبر (یکشنبه) هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد
 
دیدارنیوز - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با توجه به تهدیدات توخالی دولت ترامپ برای بازگرداندن تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران نوشت: روز شنبه هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

به گزارش «انتخاب»، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بیستم سپتامبر باز‌خواهند گشت، تاکید کرد که در این تاریخ اتفاقی رخ نمی‌دهد. 

ظریف در این پیام با پیوست یکی از یادداشت‌های «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، این موضوع را روشن ساخت که آمریکا دیگر عضوی از برجام نیست. 

وی در این پیام خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: «پومپئو، باز هم اشتباه می‌کنی، هیچ اتفاق جدیدی در ۲۰ سپتامبر رخ نمی‌دهد.» 

ظریف در ادامه نوشت: «فقط کافی است، قطعنامه ۲۲۳۱ را بخوانی. حتی بولتون که رئیست را قانع کرده بود تا به تو دستور دهد "به مشارکت آمریکا در برجام خاتمه دهی" این قطعنامه را خوانده بود.» 

محمد جواد ظریف در پایان پیام توئیتری خود نوشت: «به تعبیر بولتون: فرایند "ساده"، خودکار و یا سریع نیست، بلکه به صورت تعمدی، "پیچیده و طولانی مدت" طراحی شده است.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: «ایالات متحده یک مشارکت‌کننده [در برجام] نیست.»

«مایک پومپئو»، وزیر خارجه آمریکا اوایل شهریور ماه، مدعی شده بود که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از نیمه شب ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت گرینویچ احیا خواهند شد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی