تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

دیدار آدینه ۱۴: دمنوش بخورید و لاغر نشوید!

کد خبر: ۷۱۵۷۵
۰۸:۰۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

دیدار آدینه ۱۴: دمنوش بخورید و لاغر نشوید!

 

دیدارنیوز ـ نسیم شاکری: اگر اهل فضای مجازی باشید که قطعا هستید، حتما صابون تبلیغات عجیب‌وغریب این حوزه هم به تن‌تان خورده است. تبلیغاتی که از غفلت دستگاه‌های نظارتی بهره می‌برند و می‌دانند کسی کاری به کارشان ندارد و تا می‌توانند می‌تازند مگر آن‌که کارد به استخوان برسد و یکی پیدا شود و پا بگذارد بیخ خرخره‌شان. در غیر این صورت به‌راحتی گنجشک را جای قناری می‌فروشند. بدتر این‌که، هر روز بر خیل مشتاقان این تبلیغات هم اضافه می‌شود و کسی ذره‌ای تامل و درنگ به خرج نمی‌دهد و از خودش نمی‌پرسد این تبلیغات رنگارنگ و بی در و پیکر، واقعا چه‌قدر مبین کارایی محصول مذکور است.
این روز‌ها که تب لاغر کردن و باربی‌شدن با روش‌های مختلف از جراحی گرفته تا عمل‌های سرپایی و حتی دمنوش‌های رنگارنگ، بالا گرفته است، مشتری‌های این صفحه‌ها هم یک جور‌هایی زیادتر شده و بعضا بسیاری از «ادمین»‌های این صفحات رقیبان جدی برای هم شده‌اند. اما این همه ماجرا نیست؛ قطعا دیده و شنیده‌اید که خیلی از این روش‌ها، جای لاغر کردن افراد نتیجه عکس داده و حتی منجر به فوت افراد هم شده است؛ موضوعی که زهرا عبدالهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، منتقد آن است و این تبلیغات در فضای مجازی و رسانه‌های داخلی را نادرست می‌داند. او بخشی از این انتقاد را متوجه نمایندگان شرکت‌های تولیدکننده می‌داند که با حضور در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و بعضا با تبلیغات اغواکننده و غیرعلمی، محصولات خود را با عنوان معجزه‌ای برای رهایی از لاغری تبلیغ می‌کنند غافل از اینکه چاق‌شدن در یک بازه زمانی که منجر به تجمع چربی در بدن می‌شود، به همین راحتی از بین نمی‌رود، زیرا کاهش توده چربی بدن به روش درست و علمی، نیاز به زمان دارد و به‌تدریج اتفاق می‌افتد.

 

عبدالهی به تبلیغات گسترده این نوع محصولات در کانال‌های تلگرامی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «شاهد بودیم که محصولی از هیچ‌جا هیچ مجوزی نداشته، اما فروشندگان آن محصول به‌راحتی و با استفاده از شهرت چهره‌های مشهور، کلیپ‌های تبلیغاتی مختلفی را تهیه کرده‌اند تا از این طریق بتوانند مشتری جلب کنند و این کار خلاف اخلاق کاری و انسانیت است. در این میان صد البته تنها چیزی که ارزش ندارد جانِ انسان است. کسی هم پاسخگو نیست.»

 

این مقام مسئول به این موضوع هم اشاره می‌کند که با همکاری وزارت بهداشت، دنبال جلوگیری از پخش این دست تبلیغات هستند و امیدوارند مسئولان امر اقدام موثری انجام دهند. مسئله‌ای که دست‌کم در یک دهه اخیر بیشتر از یک شوخی نبوده و احتمالا هم نخواهد بود، چون نه خواستی برای جلوگیری از این اتفاق نامیمون وجود دارد نه آگاهی مردم به اندازه‌ای است که خودشان به سمت چنین تبلغاتی گرایش پیدا نکنند. واقعا در جایی که شماره تلفن همراه مندرج در این تبلیغات، که در شبکه‌های ماهواره‌ای لحظه‌به‌لحظه پخش می‌شوند، متعلق به ایران است، باید باور کنیم که اراده‌ای برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها وجود دارد؟

 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به این موضوع هم اشاره می‌کند که شاید این دمنوش‌ها یا در کل دارو‌هایی که به‌عنوان لاغری تبلیغ و فروخته می‌شوند، مدت کوتاهی باعث کاهش وزن شوند، اما این را هم بدانید که نقش رعایت رژیم غذایی و افزایش تحرک بدنی برای کاهش وزن بسیار مهم است. عبدالهی با اشاره به اینکه مصرف قرص یا دمنوش به‌تن‌هایی نمی‌تواند معجزه می‌کند، می‌گوید: «به همین دلیل حتی در طرز مصرف این فراورده‌ها هم نوشته می‌شود همزمان با مصرف فراورده، رژیم غذایی را رعایت کنید و فعالیت بدنی منظم داشته باشید و در واقع همین رعایت رژیم غذایی و افزایش تحرک منجر به لاغری می‌شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی