تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

دیدار آدینه ۱۴: سفر در جستجوی جام گمج

کد خبر: ۷۱۵۷۴
۰۸:۰۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

دیدار آدینه ۱۴: سفر در جستجوی جام گمج

دیدارنیوز: به سنت هر هفته «دیدار» چند محصول فرهنگی را معرفی می‌کند که می‌تواند آدینه خوبی برای شما رقم بزند. ببنید و بخوانید و بشنوید! آدینه‌تان پر از دیدار!

 

دیدار آدینه ۱۴: سفر در جستجوی جام گمج


سفر در روز‌های سفرممنوع

سفر رفتن در این روز‌ها برای خیلی‌ها به یک آرزوی دور از دسترس بدل شده و هرچه که می‌گذرد به نظر می‌رسد به این زودی‌ها قرار نیست وضعیت زندگیمان به حالت عادی برگردد تا بتوانیم برای تجدید قوای روحی و جسمی سفر کنیم. برای همین بد نیست این آخر هفته خودمان را با مجموعه «سفر» (The Trip) سرگرم کنیم که هم خنده‌دار است و هم مناظر دیدنی را نشان‌مان می‌دهد. ساختن این مجموعه که کارگردانی‌اش را مایکل وینترباتم برعهده داشته از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است و تا کنون چهار فصل (سفر) از آن پخش شده است. در این هر یک از این سفر‌ها دو کمدین بریتانیایی یعنی استیو کوگن و راب برایدن در نقش نسخه‌هایی غیرمستند از خود به شهر‌های مختلف یک کشور سر می‌زنند و در حالی‌که در رستوران‌های محلی غذا‌های خوشمزه را تست می‌کنند از هر دری حرف می‌زنند و ادای دیگران را در می‌آورند و برای بامزه‌تر بودن با یکدیگر مسابقه می‌گذارند. فصل اول این سریال در شمال انگلستان فیلمبرداری شد و بعد از تا کنون این دو کمدین به ایتالیا (۲۰۱۴)، اسپانیا (۲۰۱۷) و یونان (۲۰۱۹) سفر کرده‌اند. هر یک از قسمت‌های این مجموعه در قالب یک فیلم بهم پیوسته نیز عرضه شده که مدت‌شان حدود یک ساعت و نیم است. اخیرا آخرین سری این مجموعه یعنی سفر یونان (The Trip to Greece) توسط شبکه اسکای‌لاین پخش شده است.

دیدار آدینه ۱۴: سفر در جستجوی جام گمجدیدار آدینه ۱۴: سفر در جستجوی جام گمج


جام گمج و زمزمه گلاکن

شاید خیلی از شما‌ها هم در کودکی کارتون (فتورمان) «زمزمه گلاکن» دیده باشید. داستان مردمان دره‌ای به اسم مینی‌پین که دچار سیل شده است. در این میان پنج نفری که اصلا بهش نمی‌آید قهرمانان داستان هستند که برای نجات رودخانه‌ای که نفرین شده راهی سفری طولانی می‌شوند. این کارتون زیبا و خاطره‌انگیز در اصل براساس رمانی از کارول کندال ساخته شده که در سال‌های اخیر توسط میلاد زکریا به فارسی ترجمه شده و نشر چشمه هم آن را منتشر کرده است. زمزمه گلاکن در واقع دنباله کتاب دیگری به نام جام گمج است که کندال آن را در سال ۱۹۵۹ منتشر کرد و داستانش به مردمان کوتاه قامت سرزمین مینی‌پین که در دره‌ها ساکن هستند مربوط می‌شود. این دو کتاب در کنار مجموعه ارباب حلقه‌ها و نارنیا، جزو بهترین رمان‌های افسانه‌ای قرن بیستم محسوب می‌شوند که خواندشان را در این آخر هفته دل‌پذیر توصیه می‌کنیم. در بخشی از زمزمه گلاکن می‌خوانیم: «رویا بود، ولی با این حال رویا نبود. تکان‌ها به قدر کافی واقعی بودند، ولی مسابقه ارابه‌سواری هرگز این‌قدر پر دست‌انداز نبود! یعنی زمستان این‌قدر خیابان‌ها واترگپ را خراب کرده بود؟ ولی صبر کن! ارابه‌های مسابقه چطور می‌توانستند به هوا بروند؟ و اصلا او چطور توی یک ارابه مسابقه رفته بود؟ از دوران بچگی تا به حال دیگر سوار ارابه نشده بود! یک جای کار بدجوری می‌لنگید. باید بلافاصله مسابقه را متوقف می‌کرد- بیش از اندازه خطرناک بود».

 

دیدار آدینه ۱۴: سفر در جستجوی جام گمج


حساسیت ابراهیم معلوف

ابراهیم معلوف را تقریبا همه موزیک‌باز‌ها می‌شناسند؛ ترومپت‌نواز لبنانی-فرانسوی که ملودی‌های شرقی را با جَز غربی ترکیب کرده و چنان با احساس می‌نوازد که می‌تواند اشکهایتان را در بیاورد. معلوف از خانواده فرهنگی قدری می‌آید؛ مادرش نادا معلوف پیانونواز و پدرش نسیم معلوف ترومپت‌نواز است. عموی او هم امین معلوف رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس مشهور فرانسوی است که رمان خوب «سمرقند» را هم نوشته. پدربزرگش هم روزنامه‌نگار و شاعر لبنانی رشدی معلوف است. در چنین خانواده‌ای که از موسیقی و ادبیات پر بوده ابراهیم معلوف توانسته چنان رشد کند که در ۴۰ سالگی نام خود را به عنوان موزیسینی جهانی جا بیندازد. در این سال‌ها ابراهیم معلوف آلبوم‌های زیادی را منتشر کرده که همگی مورد توجه علاقه‌مندان به موسیقی فیوژن قرار گرفته‌اند. آخرین آلبوم استودیویی معلوف حساسیت (S۳NS) نام دارد که سال ۲۰۱۹ منتشر شد. برای این آخر هفته دم پاییز پیشنهاد می‌کنیم گوش‌تان را با این آلبوم زیبا بنوازید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی