تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

واکنش گروه‌ها و احزاب عراق به بیانیه آیت‌الله سیستانی چه بود؟

پس از حمایت نخست‌وزیر، رییس پارلمان و گروه‌ها و احزاب مختلف عراق از بیانیه دیروز (یکشنبه) آیت «سیدعلی سیستانی» درباره تحولات اخیر این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی، کمیسیون عالی انتخابات عراق نیز امروز در بیانیه‌ای، حمایت خود را از بیانیه مرجعیت عالی این کشور در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام کرد.

کد خبر: ۷۱۳۵۴
۱۸:۳۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
واکنش گروه‌ها و احزاب عراق به بیانیه آیت‌الله سیستانی چه بود؟
 
دیدارنیوز - در بیانیه کمیسیون عالی انتخابات عراق با استقبال از بیانیه مرجعیت عالی دینی این کشور پنج پیش شرط برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور مطرح شده است.

کمیسیون عالی انتخابات در عراق با اشاره به بیانیه مرجعیت عالی دینی این کشور پس از دیدار «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده سازمان ملل در عراق با ایشان، این بیانیه را تاریخی و مهم دانست.

بیانیه افزود که اظهارات ارزشمند آیت الله سیستانی درباره انتخابات پارلمانی که قرار است سال آینده در عراق برگزار شود، دلیل روشن بر این است که ایشان اهتمام فراوانی به مساله برگزاری انتخابات آزاد و سالم دارند و شهروندان را به مشارکت در آن تشویق می‌کنند.

کمیسیون عالی انتخابات عراق در این بیانیه تعهد داد که آرا مردم با اعتماد قانونی و اخلاقی و در چارچوب معیارهای شناخته شده در فرآیندی آزاد، اخذ خواهد شد.

بیانیه افزود که ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق، آن را منوط به اقدام پارلمان برای تکمیل فوری قانون انتخابات و انتشار آن در روزنامه‌های رسمی و نیز تکمیل قانون دادگاه فدرال به عنوان تنها نهاد قانونی تصویب نتایج انتخابات می‌داند.

این کمیسیون تصویب سریع قانون انتخابات، تکمیل تصویب قانون دادگاه فدرال، اقدام دولت برای آماده کردن منابع مالی و ملزومات برگزاری انتخابات، اقدام شورای وزیران در انتصاب مدیران کل انتخاب شده توسط کمیسیون و کمک سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی به برگزاری انتخابات در عراق را پنج پیش شرط برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی عنوان کرده است.

کمیسیون عالی انتخابات عراق ضمن قدردانی دوباره از مواضع مرجعیت عالی دینی این کشور برای حمایت از کرامت، امنیت و آزادی همه عراقی‌ها، نسبت به برگزاری انتخابات زودهنگام پس از فراهم شدن شروط یاد شده و با حمایت مرجعیت در موعد مقرر امیدوار است.

آیت الله سیستانی، دیروز در دیدار هنیس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق با ایشان، درباره ضرورت اصلاحات، برگزاری انتخابات زودهنگام، مبارزه با فساد، جمع‌آوری سلاح غیرمجاز، حفاظت از حاکمیت ملی و مجازات عاملان حمله به تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز گفت و گو کرد.

دفتر آیت الله سیستانی در پایان این دیدار با صدور بیانیه‌ای به تشریح دیدگاه‌های مرجعیت عالی دینی عراق درباره موارد ذکر شده در بالا پرداخت.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر نیز ساعتی پس از انتشار این بیانیه در اطلاعیه‌ای به سخنان آیت الله سیستانی مرجع عالی عراق در دیدار با پلاسخارت، نماینده سازمان ملل  واکنش نشان داد.

الکاظمی در این اطلاعیه نوشت که‌ با قدردانی و احترام فراوان رهنمودهای آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی مقام در دیدار با پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل را در عراق دریافت کرده است.

وی ادامه داد: مسیر حکیمانه مرجعیت و رهمنودهای ایشان که پایه و اساس و اولویت‌های مردم عزیز عراق به شمار می‌رود، همانا راهنمای دائمی ما در مسیر تحقق آرمان‌ها و مطالبات مردم در انتخابات زودهنگام، سالم و عادلانه است و دولت به گام‌هایی که برای حفظ حاکمیت، اعمال اقتدار و مبارزه با فساد با وجود چالش‌ها و موانعی که با آن مواجه بوده و هست، ادامه می‌دهد.
«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق هم دیشب در توییتی با اشاره به بیانیه آیت الله سیستانی، سخنان مرجعیت عالی دینی عراق را بیانگر خواست مردم این کشور دانست.

الحلبوسی در این توییت نوشت که انتخابات پیش از موعد سالم، مقابله با فساد در عمل و نه شعار، اجرای قانون و اقتدار دولت، انحصار سلاح‌های کنترل نشده، حاکمیت ملی و مخالفت با دخالت‌های خارجی اصول ثابتی است که مرجعیت حکیمانه بر آن تاکید کردند که این بیانگر مطالبات مردم و اقتدار عراق است.

الکاظمی نخست‌وزیر عراق دهم مرداد جاری در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور در ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار می‌شود. وی وعده داد که انتخابات را عادلانه، شفاف و به دور از دخالت جناح‌ها برگزار کند.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی