تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

رییس مجمع نمایندگان یزد: از طرح «تعطیلی پنج‌شنبه‌ها» در مجلس حمایت می‌کنیم

رییس مجمع نمایندگان استان یزد طرح «تعطیلی پنج‌شنبه‌ها» را موثر در رونق کشور و افزایش سلامت جامعه دانست و نسبت به پیگیری آن در مجلس در صورت توافق نظرات کارشناسی اعلام آمادگی کرد.

کد خبر: ۷۱۲۱۵
۱۰:۴۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سیدجلیل میرمحمدی در مورد مسئله تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به عنوان فرصت ارزشمند پیش روی کشورمان، اظهار کرد: موافقت یا مخالفت در این باره به سادگی نیست و نیازمند اقدامات و بررسی‌های کارشناسی است و از طرفی نیز به راحتی نمی‌توان برای کل کشور نسخه واحدی پیچید چرا که باید کمترین عارضه و بیشترین فایده را داشته باشد.
 
وی با تاکید بر این که باید اهل فن و افراد خبره از جمع‌های مختلف کشور پای بحث نشسته و در این باره صحبت کنند، گفت: من معتقد هستم اگر نظرات کارشناسی موافق مسئله تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کشور و تاثیرات مثبتی در رونق اقتصاد گردشگری و سلامت روح و روان مردم باشد، از این طرح در مجلس حمایت می‌کنیم.
 
رییس مجمع نمایندگان استان یزد در جلسه‌ای که با «احمدرضا موحد» رییس اتحادیه تعاونی‌های گردشگری استان یزد داشت نیز به اهمیت گردشگری از منظر اشتغالزایی بالا، تمدد روح و روان مردم و ارزآوری بالا در ابعاد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه گردشگری یزد در دهه‌ی اخیر رشد چشمگیری در ورودی گردشگران داخلی و خارجی داشته و با تحول بسیار خوبی روبرو شده است.
 
وی به افزایش زیرساخت‌های گردشگری و تاثیر این صنعت بر جلوگیری از تخریب اماکن و بافت‌های تاریخی تاکید کرد و گفت: گردشگری مشاغل زیادی را درگیر خود کرده است لذا باید برای این صنعت به خوبی برنامه‌ریزی شود.
 
این نماینده خانه ملت خاطرنشان کرد: برهمین اساس نیز قبل از تحقق تعطیلات باید برای صنعت گردشگری، برنامه‎ریزی جامعی انجام و اتاق‎های فکر و جلسات مختلفی تشکیل شود.
 
بین گردشگری و کرونا «یا» نیاوریم
میرمحمدی با بیان این که برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که صنعت گردشگری در حین حفظ سلامت مردم در این برهه زمانی به روی زمین نماند و متوقف نشود، گفت: برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که بین گردشگری و کرونا «یا» نیاوریم لذا باید برای سازگاری گردشگری با کرونا به منظور رونق اقتصادی و اشتغال و همچنین تامین سلامت مردم، برنامه‌ریزی و جلسات متعددی برگزار شود.
 
این مسئول به برخی از مشکلات مانند افزایش سفر‌ها در موج اول کرونا و تاثیر آن بر سلامت مردم اشاره و بیان کرد: البته بازگشایی مدارس هم زنگ خطری بود که متخصصان معتقد هستند می‌تواند این اقدام و تجمعات مشابه شیوعی مانند موج اول کرونا را رقم بزند.
 
میرمحمدی نسبت به کاهش روند نزولی کرونا در یزد و کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: جلسات کارشناسی با حضور حتمی نمایندگانی از حوزه بهداشت و درمان می‎تواند در حین جلوگیری از شیوع کرونا، گردشگری، اقتصاد، اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری را با رعایت پرتکل‌های بهداشتی رونق دهد.
 
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری جلساتی با حضور شبکه‌ای از فعالان گردشگری، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و استانداری شد و گفت: این طرح به صورت پایلوت و در زمان مناسب در یکی از شهر‌های یزد اجرا و تمام عوامل تاثیرگذار در این زمان به خصوص از منظر سلامت بررسی خواهد شد.
 
میرمحمدی به حضور نخبگان استان در این جلسات نیز تاکید کرد و گفت: باید این طرح پس از جلسات و بررسی‌های کارشناسی در قالب طرحی جامع به مجلس ارائه شود.
 
گردشگری، نمونه‌ی واقعی باقیات‌الصالحات
«احمدرضا موحد» رییس تعاونی‌های گردشگری استان یزد نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت نجات صنعت گردشگری، تاکید کرد: گردشگری علاوه بر رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست به عنوان صنعتی پاک می‌تواند نمونه واقعی باقیات‌الصالحات باشد.
 
وی خواستار پیگیری طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها برای نجات صنعت گردشگری شد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی