تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

آمریکا ۸۸۰۰ کودک مهاجر را اخراج کرده است

دولت آمریکا حدود ۸۸۰۰ کودک مهاجر بدون همراه را در مرز با مکزیک از ۲۰ مارس رهگیری کرده و بر اساس قوانین مربوط به محدود کردن گسترش ویروس کرونا در داخل ایالات متحده اخراج کرده است.

کد خبر: ۷۱۱۳۶
۱۱:۴۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
آمریکا ۸۸۰۰ کودک مهاجر را اخراج کرده است
 
دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از ژوئن سال جاری میلادی از اعلام آمار مربوط به این کودکان سر باز زده و گفته بود که حدود ۲۰۰۰ کودک اخراج شدند. مدافعان حقوق مهاجران گفته‌اند که تعداد بیشتری از کودکان احتمالا هدف این قوانین قرار گرفتند اما تعداد آنها تا روز جمعه کاملا مشخص نشده بود.

دولت آمریکا قوانین جدید مرزی را در ۲۱ مارس سال جاری میلادی اجرایی کرد که قوانین قدیمی با هدف حمایت از کودکان در مقابل قاچاقچیان انسان را حذف کرده است؛‌ قوانین قدیمی به خانواده‌های مهاجر این فرصت را می‌داد تا در دادگاه مهاجرت آمریکا بتوانند درخواست پناهندگی بدهند.

دولت آمریکا گفته که این قوانین اضطراری با هدف متوقف کردن گسترش بیش از حد ویروس کرونا در داخل پناهگاه‌ها و اردوگاه‌های مهاجران و در میان شهروندان ایالات متحده وضع شده است. مقام‌های آمریکایی به سرعت به بیرون کردن مهاجران از جمله کودکان بدون همراه آن هم بدون در نظر گرفتن روندهای استاندارد مهاجرتی اقدام کردند.

ترامپ که به دنبال انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر است،‌ موضع سرسختانه‌ای در قبال مهاجران قانونی و غیرقانونی گرفته است.

مدافعان حقوق مهاجران گفته‌اند، این قوانین جدید مهاجران به ویژه کوکان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد. دولت فدرال آنها را برای چند روز تا چند هفته در هتل‌هایی با مقاطعه‌کارهای بدون مجوزی جا می‌دهد تا از آنها نگهداری کنند. این مدافعان گفته‌اند، اطلاعات شخصی کودکان در سیستم‌های کامپیوتری معمول ثبت نمی‌شوند و این مساله پیگیری وضعیت آنها را تقریبا غیرممکن می‌سازد.

در ژوئن، مارک مورگان، رئیس حفاظت مرزی و گمرک آمریکا گفته بود که حدود ۲۰۰۰ کودک بدون همراه تحت این قوانین و دستورات جدید اخراج شده‌اند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا از دولت بابت این دستور در ژوئن شکایت کرده بود. دولت آمریکا گفته که علاوه بر اخراج ۸۸۰۰ کودک،‌ در مجموع ۱۵۹ هزار مهاجر و ۷۶۰۰ خانواده را از این کشور اخراج کرده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی