تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سازمان ملل: قتل عام روهینجایی‌ها در ایالت راخین میانمار ادامه دارد

سازمان ملل متحد اعلام کرد که قتل عام و سوءاستفاده مردم در منطقه مسلمان نشین راخین در غرب میانمار ادامه دارد.

کد خبر: ۷۱۰۴۱
۱۴:۰۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه سازمان ملل آمده است که درگیری میان نیرو‌های مسلح میانمار و ارتش آراکان در راخین باعث مرگ و میر و از بین رفتن زیرساخت‌ها و ترک اجباری مردم از خانه هایشان شده است.
 
اولا موگرین، هماهنگ کننده امور بشردوستانه در سازمان ملل نگرانی عمیق خود را نسبت به اثر انسانی ادامه درگیری‌ها که از ۳ سپتامبر شروع شده است، ابراز داشت. وی یادآور شد که نزدیک به ۱۰۰ خانه به آتش کشیده شده و هزاران نفر از منطقه فرار کردند.
 
این مسئول سازمان ملل تاکید کرد که حقوق انسانی بین المللی ایجاب می‌کند که طرف‌های درگیر به مردم عادی احترام گذاشته و از هدف قرار دادن آن‌ها در عملیات‌های نظامی خودداری کنند.
 
نیرو‌های مسلح میانمار و شبه‌نظامیان بودایی از ۲۵ اوت ۲۰۱۷ علیه روهینجایی‌ها دست به حملات نظامی و قتل‌عام می‌زنند که طبق اعلام منابع داخلی و بین‌المللی در اثر این جنایت‌ها علاوه بر آوارگی حدود یک میلیون روهینجایی به بنگلادش، هزاران روهینجایی دیگر کشته شدند.
 
دولت میانمار روهینجایی‌ها را "مهاجران غیرقانونی" از بنگلادش می‌داند و سازمان ملل نیز آن‌ها را "ستم‌دیده‌ترین اقلیت جهان" اعلام کرده است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی