تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

لوکاشنکو: اگر بلاروس سقوط کند بعد نوبت روسیه خواهد بود

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس می گوید در صورت سقوط حکومت این کشور پس از آن نوبت روسیه خواهد رسید.

کد خبر: ۷۰۹۶۰
۱۶:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
لوکاشنکو: اگر بلاروس سقوط کند بعد نوبت روسیه خواهد بود
 
دیدارنیوز - سخنان روز سه شنبه رئیس جمهوری بلاروس در حالی بیان شد که یک ماه از آغاز تظاهرات اعتراض آمیز در این کشور می گذرد. الکساندر لوکاشنکو در مصاحبه با چند رسانه روسی گفت: «می دانید با سران و مقامات روسیه به چه نتیجه ای رسیده ایم؟ اگر [حکومت] بلاروس سقوط کند بعد از آن نوبت روسیه خواهد بود.»

او که طی ۲۶ سال گذشته قدرت را در بلاروس در دست داشته است همچنین از مقامات روسیه خواست تا به حمایت از او ادامه دهند. رئیس جمهوری بلاروس اظهار داشت: «اگر لوکاشنکو سقوط کند کل سیستم فرو خواهد ریخت و پس از آن کل بلاروس از هم می پاشد.»

لوکاشنکو تاکید کرد: «احتمالا من یک روز کناره‌گیری خواهم کرد اما به آنها اجازه نخواهم داد آنچه ما با این مردم و این نسل‌ها ایجاد کردیم را نابود کنند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «شاید من کمی طولانی‌تر [در سِمت ریاست‌جمهوری] مانده‌ام اما تنها کسی هستم که هم‌اکنون می‌تواند از این کشور (بلاروس) محافظت کند.»

اظهارات جدید الکساندر لوکاشنکو در تناقض با سخنان او در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری اخیر بلاروس است. او در جریان کارزار انتخاباتی خود مسکو را متهم کرده بود که به دنبال حذف او از قدرت است.

اعتراض های یک ماه اخیر به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس از زمان آغاز زمامداری الکساندر لوکاشنکو در سال ۱۹۹۴ میلادی تاکنون بی سابقه محسوب می شود.

رئیس جمهوری بلاروس طی هفته های اخیر چند بار تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفتگو کرده است. رئیس جمهوری روسیه وعده داده است در صورتی که اعتراض ها در بلاروس از کنترل خارج شود به این کشور نیرو اعزام خواهد کرد.

رهبران روسیه و بلاروس قرار است به زودی با یکدیگر دیدار کنند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی