تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

نوبخت: اختصاص ۸۵۰۰ میلیارد تومان برای کمک به شهرداری ها جهت توسعه مترو

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۸۵۰۰ میلیارد تومان کمک به شهرداری ها برای توسعه مترو در سال ۹۹ خبر داد.

کد خبر: ۷۰۸۶۶
۲۱:۲۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
نوبخت: اختصاص ۸۵۰۰ میلیارد تومان برای کمک به شهرداری ها جهت توسعه مترو
 
دیدارنیوز - محمد باقر نوبخت در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط ۷ مترو تهران گفت: تکمیل آنچه برای توسعه خط ۷ و آغاز خط ۱۰ با طول ۴۳ کیلومتر انجام شده می ارزد که مسئولان دولت برای تشکر از اینکه به مردم خوب تهران چنین خدمتی توسط مدیریت شهری ارائه می شود در این مراسم حضور پیدا می کردند اما حضور امروز من از سوی دولت عامل مشارکت در توسعه قطار شهری تهران است.

وی افزود: دولت موظف است برای رفاه حال شهروندان در خطوط مترو مشارکت داشته باشد. سال گذشته درخواستی وجود داشت تا ۱۴۰۰ الی ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت به صورت اوراق مشارکت ارائه شود. خوشحالم اعلام کنم با همه مشکلات مالی کشور دولت به تعهد خود عمل کرد و در تبصره ۱۸ نیز سهم خود را پرداخت کرد و باز هم آمادگی داریم در این حوزه کمک حال مدیریت شهری باشیم.

وی ادامه داد: نماد سازندگی کشور هر چند که حضرت آیت الله رفسنجانی بود و ایشان از جمع ما رفتند اما نگاه بلند ایشان به توسعه کشور همچنان وجود دارد و خوشحالیم ریاست شورا همان راه را دنبال می کند. ما نیز این مسیر را دنبال می کنیم.

نوبخت تاکید کرد: ما در شهرهای دیگر همچون تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان، البرز و ... نیز همین مشارکت را ادامه داده ایم و تا آخرین ریال تعهد خود را پرداخت خواهیم کرد. در سال ۹۹، ۸۵۰۰ میلیارد تومان برای همکاری با شهرداری ها در امر مترو اختصاص داده شده است. اینکه تهران چه سهمی دارد، قطعا متناسب با برنامه ای که ارائه می کند خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه دولت روحانی به نام دولت ریل نامیده شده، گفت: این صفتی است که برای فعالیت های دولت اعلام شده، ۱۰ هزار و چند صد کیلومتر راه آهن در کشور تکمیل شده و دولت مرکز استان همدان را به شبکه سراسری وصل کرد. مرکز استان کرمانشاه، آذربایجان غربی و گیلان نیز به شبکه سراسری متصل شدند. اینها همه گوشه هایی از فعالیت دولت ریلی است و حداقل ۱۹۰۰ کیلومتر نزدیک به ۲۰ درصد نیز امسال در حوزه ریلی تحویل داده خواهد شد که سزاوار ملت بزرگ و شریف ایران است.

وی تاکید کرد: در راستای جهش تولید آمادگی داریم از همه ظرفیت های دولت در جهت تامین واگن برای خطوط ریلی کشور بهره بگیریم.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی