تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
مصاحبه دیدار با دو عضو مجلس

استیضاح وزیر آموزش و پرورش در راه است؟

برخی نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستند. محسن حاجی میرزایی به کمیسیون آموزش و تحقیقات رفته و توضیحاتی ارائه کرده است. توضیحاتی که گویا اعضای کمیسیون را قانع کرده و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت و گو با دیدار اعلام کرد که کمیسیون برنامه ای برای استیضاح ندارد. از طرفی دیگر اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در گفت و گو با دیدار اعلام کرد باز هم نظارت و پیگیری بر عملکرد مدارس در دوره کرونا ادامه خواهد داشت. اما این مسیر به کجا ختم خواهد شد؟

کد خبر: ۷۰۸۶۳
۱۸:۳۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
استیضاح وزیر آموزش و پرورش
 
دیدارنیوز – رسول شکوهی: شروع سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ با جنجال همراه بود. طبق شیوه نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش قرار بود متناسب با دسته بندی مناطق به سفید، زرد و قرمز آموزش به شکل حضوری، نیمه حضوری و مجازی در سال جدید شروع شود، ولی به یکباره شرایط تغییر کرد. چند روز قبل از بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور وزیر آموزش و پرورش در اظهاراتی عجیب اعلام کرد که در همه مناطق فرآیند تعلیم و تربیت به صورت حضوری انجام خواهد شد.

بعد از این خبر واکنش‌های زیادی به این اظهار نظر مطرح شد. شایعاتی مبنی بر فشار رئیس جمهور برای بازگشایی مدارس آن هم به صورت حضوری شنیده شد که تا این لحظه در حد همان شایعات مانده است. فرهنگیان سطح کشور اعتراض خود را به این تصمیم به شیوه‌های مختلف ابراز کردند و بسیاری از پزشکان کشور نیز در مصاحبه‌ها و بیانیه‌های گوناگون نسبت به این تصمیم آموزش و پرورش اعتراض داشتند.

اعتراض‌ها آنجایی اوج گرفت که رئیس جمهور توصیه‌هایی مبنی بر حضور دانش آموزان در مدرسه را در مراسم بازگشایی مدارس در سال جدید داشت. این در حالی است که حسن روحانی بر خلاف رویه هر سال که به مدرسه‌ای می‌رفت و زنگ سال جدید را می‌زد این بار در پاستور نشسته بود و از طریق تماس ویدئویی این مراسم برگزار شد.

هر چند که محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش تلویحا موضع خود را تعدیل کرد و به یکباره اعلام شد که الزامی به حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد، ولی فشار‌ها به قوت خود باقی ماند و  افزایش پیدا کرد و نمایندگان مجلس نیز به این موضوع ورود کردند. ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، در حساب توییتری خود نوشت: «استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد. امروز بعد از سوال از وزیر محترم آموزش و پرورش و اعلام وصول توسط هیات رئیسه برای بحث در کمیسیون تخصصی استیضاح وزیر هم کلید خورد و برای امضا در کارتابل نمایندگان محترم قرار گرفت. مجلس انقلابی برای حفظ جان فرزندان ملت با احدی تعارف ندارد».

موضوع استیضاح وزیر و مسائل مربوط به آموزش و پرورش باعث شد تا به سراغ دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برویم تا هم موضع کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به استیضاح وزیر آموزش و پرورش را جویا شویم هم ببینیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه برنامه‌هایی برای نظارت و بهبود عملکرد این وزارتخانه دارند.

سخنگوی کمیسیون آموزش: برنامه‌ای برای استیضاح حاجی میرزایی نداریم
احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و سخنگونی کمیسیون آموزش و تحقیقات به صراحت اعلام کرد که در این کمیسیون استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست. او درباره اقدامات کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطر نشان کرد که با آمدن وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون درباره دستور بازگشایی حضوری مدارس پرسیدیم که حاجی میرزایی اعلام کرد که ستاد ملی مقابله با کرونا این دستور را داده است و درباره شیوه بازگشایی و تعداد روز‌های حضور در مدرسه نیز از طریق وزارت بهداشت هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

فلاحی تاکید کرد که تصمیم گیری درباره مسائل مربوط به کرونا با ستاد ملی مقابله با کرونا است و باید مسائل را براساس تصمیمات این ستاد مدیریت کرد. او در این باره گفت: «باید در چارچوب تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا نظارت خود بر عملکرد وزیر و وزارت آموزش و پرورش را داشته باشیم. قرار شد که در ادامه جلسات متعددی با وزیر آموزش و پرورش داشته باشیم، ولی بنده به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام می‌کنم که کمیسیون هیچ برنامه‌ای در زمینه استیضاح وزیر ندارد».

اردشیر مطهری: پیگیری و نظارت را ادامه می‌دهیم
نماینده مردم گرمسار، آرادان، ایوانکی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیدار به این مساله اشاره کرد که اگر پیگیری‌های تمام نمایندگان مجلس و احضار وزیر به کمیسیون و مصاحبه‌ها و اقدامات دیگر نبود امروز این کنترل تصمیمات نامناسب آموزش و پرورش رخ نمی‌داد.

این نماینده مجلس باز هم اعتراض خود را نسبت به وضعیت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: من در مصاحبه‌های مختلف خدمت مردم گفتم که این تصمیم مبنی بر حضور اجباری در مدارس به هیچ وجه درست نبوده است. دانش آموز کلاس اول با دستورالعمل آشنایی ندارد. از آن بدتر می‌خواستند از خانواده‌ها رضایت نامه بگیرند که اگر اتفاقی رخ داد مسئولیت بر عهده خانواده باشد. این کار غیر منطقی است.

مطهری ادامه داد: در زمینه غربال گری دانش آموزان چه اقداماتی صورت گرفت که دستور به بازگشایی و حضور فیزیکی دانش آموزان دادند؟ اگر یک معلم کمترین مشکلی برایش به وجود بیاید می‌تواند بخش زیادی از دانش آموزان و خانواده‌ها را بیمار کند و آن زمان دیگر نمی‌توان شرایط را مدیریت کرد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی به مناطق محروم در سطح کشور و حتی در تهران اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از مدارس حتی نمی‌توانند مواد ضدعفونی کننده بخرند و از خانواده‌ها پول می‌گیرند و با سرانه‌ای که دارند باز هم توان مدیریت ندارند.

مطهری درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش به این نکته اشاره کرد که کمیسیون آموزش و تحقیقات دقیق‌تر می‌تواند نظر بدهد. این نماینده مجلس در پایان صحبت‌های خود گفت: من با تمام قوا پیگیر مسائل آموزش و پرورش هستم و این قول را به دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها و فرهنگیان عزیز می‌دهم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی