تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نماینده پارلمان پاکستان درباره درگیری هسته‌ای بر سر مسئله کشمیر هشدار داد

یکی از نمایندگان پارلمان پاکستان از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل خواست به سرعت در مسئله درگیری‌ها در کشمیر دخالت کنند، زیرا احتمال درگیری هسته‌ای در این موضوع وجود دارد.

کد خبر: ۷۰۸۵۷
۱۵:۵۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از آناتولی، «شریار خان افریدی» رئیس کمیته کشمیر پارلمان پاکستان امروز هشدار داد هر چه سریعتر جامعه بین‌المللی به موضوع اختلافات بر سر کشمیر ورود کند، زیرا خطر درگیری هسته‌ای میان دهلی نو و اسلام آباد وجود دارد.
 
این مقام پاکستانی مدعی شد که دهلی‌نو از طریق کانال‌های غیرمستقیم در تلاش است تا گفتگو‌ها را با اسلام آباد از سر بگیرد، اما پاکستان تا زمانی که مسئله کشمیر در دستور کار قرار نگیرد هیچ مذاکره‌ای انجام نخواهد داد.
 
این نماینده پارلمان که در یک سمینار با موضوع دنیای دیجیتال سخنرانی می‌کرد، گفت: «کشمیر در فضای دیجیتال جهانی به یک مسئله اصلی تبدیل شده است و پاکستان اجازه نمی‌دهد هند جهان را در مورد نسل کشیِ در حال اجرا در کشمیر گمراه کند.»
 
او اضافه کرد پاکستان برای حساس کردن جامعه جهانی در ۲۲ مجمع جهانی مسئله کشمیر را مطرح کرده است.
 
این مقام گفت: «جهان به خوبی از جنایات هندوستان که با استفاده از نیرو‌های اشغالگر در کشمیر مرتکب می‌شود، آگاه است، اما منافع تجاری مانع اصلی اقدام علیه هند است.»
 
چندی است که درگیری‌ها در کشمیر اوج گرفته است. بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگری از آن در خاک پاکستان قرار دارد، اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر کل کشمیر را دارند و این موضوع یکی از علت‌های اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد است.
 
پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون ۳ جنگ در سال‌های (۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۹۹) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر روی داده است و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. شورای امنیت سازمان ملل متحد در پنجم ژانویه ۱۹۴۸ طی حکمی خواستار احترام بر حق تعیین سرنوشت مردم کشمیر و برگزاری یک همه‌پرسی مستقل شد؛ اما این همه‌پرسی حتی تا امروز نیز برگزار نشده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی