تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

بازی جدید ترامپ با سوءاستفاده از کوزوو و صربستان

یک رسانه عبری زبان نوشت که عادی سازی روابط میان کوزوو و رژیم صهیونیستی و همچنین انتقال سفارت صربستان از تل‌آویو به قدس اشغالی بازی سیاسی جدید رئیس جمهوری آمریکا است و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

کد خبر: ۷۰۷۴۷
۱۴:۴۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
بازی جدید ترامپ با سوءاستفاده از کوزوو و صربستان
 
دیدارنیوز - روزنامه عبری زبان معاریو با انتشار یادداشتی نوشت: توافق عادی سازی روابط اقتصادی میان صربستان و کوزوو که جمعه در کاخ سفید امضا شد، گام دیگری در مسیر طولانی تجزیه یوگسلاوی است. با این وجود نمی‌توان نسبت به این مسأله بی‌توجه بود که این موضوع به ابزاری در دست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای استفاده از آن در راستای اهداف انتخاباتی‌اش تبدیل شده است و این درحالی است که اسرائیل نیز به این توافق کشیده شده است.

معاریو همچنین نوشت، برای فهم این توافقنامه باید به فراتر از جنبه‌های همکاری اقتصادی آن نگاه و درک کرد که صحبت درباره گام دیگر ترامپ در مسیر انتخابات است؛ چراکه درگیری آمریکا با چین با این جمله که "تأمین کنندگان غیرقابل اعتماد" در ایجاد شبکه‌های نسل پنجم مشارکت نخواهند کرد» در بندهای این توافقنامه نمود پیدا کرده و این اشاره آشکار به چین بوده و یک سیلی به پکن است پس از آن‌که در زمینه مقابله با اپیدمی کرونا به صربستان کمک زیادی کرد.

طبق آنچه در این یادداشت آمده است، ازجمله دیگر بندهای "شوکه کننده" در توافقنامه کوزوو و صربستان؛ به رسمیت شناختن متقابل میان اسرائیل و کوزوو و قول صربستان برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اشغالی در تابستان سال آینده میلادی است و اینگونه به نظر می‌رسد که رئیس جمهوری صربستان از بند انتقال سفارت کشورش به قدس بی‌اطلاع بوده است.

این روزنامه در ادامه نوشت که توافقنامه عادی سازی روابط با کوزوو و انتقال سفارت صربستان به قدس اشغالی در آینده در شرایطی صورت می‌گیرد که اپیدمی کرونا در اسرائیل و آمریکا بیداد می‌کند و به نظر می‌رسد که توافقنامه جدید یک بازی سیاسی دیگر است که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی