تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

فراهانی مطرح کرد: انتقاد از مقدم بودن هزینه‌های اداره شهرداری به جای توسعه و عمران

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتظار شورا توجه جدی شهردار به اجرای مصوباتی اخیر شورا است تا شاهد مقدم بودن هزینه‌های اداره شهرداری به جای توسعه وعمران شهر نباشیم.

کد خبر: ۷۰۵۸۸
۱۱:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ مجید فراهانی پس از استماع گزارش خزانه دار شورا، درباره نکات مختلف این گزارش گفت: تحقق منابع در چهارماهه نخست سال ۱۳۹۹ برابر با ۵۷.۷ درصد بوده که این میزان در مقایسه با متوسط تحقق منابع در سه ماهه نخست طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ با کاهش ۳۳ درصدی مواجه بوده است.
 
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: متأسفانه در چهارماهه نخست سال ۱۳۹۹ ما شاهد تنها ۱۶۶ میلیارد ریال هزینه غیر نقد ثبت شده هستیم که این نشان از عدم وجود اراده‌ای در تحصیل و هزینه منابع غیر نقد در شهرداری دارد. از مجموع ۵ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان مصارف شهرداری تهران در چهارماهه نخست سال جاری تنها ۴۱۲ میلیارد تومان در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای (پروژه‌های تعمیر، نگهداری و عمرانی) هزینه و ثبت شده که این رقم تنها معادل ۰.۸ درصد برش مصوب بودجه است.
 
وی افزود: در بخش تأمین مالی پروژه‌های عمرانی (اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای) در برش چهارماهه ما با کسری عملکرد ۴ هزار و ۸۶۲ میلیارد تومانی نسبت به بودجه مصوب مواجه هستیم و این زنگ خطری برای اتمام پروژه‌ها و بهره‌مند شدن شهروندان از عوائد ناشی از توسعه و عمران شهر است.
 
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ارائه این گزارش مهر تأییدی بود بر سناریو‌های تحقق بودجه که در فروردین ماه سال جاری توسط کمیته بودجه و نظارت مالی ترسیم شد و نشانه‌هایی برای توجه مجموعه شورا و مدیریت شهری بر راهکار‌های برون رفت از وضع موجود با تکیه و تاکید بر مولد سازی دارایی‌های شهرداری با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه در واگذاری سهام شهروند و ... در بورس، توجه به جلب مشارکت و سرمایه گذاری، سیاست گذاری مبتنی بر تشویق و تسهیل در بخش شهرسازی به منظور تحریک تقاضای دریافت پروانه ساختمانی جدید، توجه به مدیریت و کاهش هزینه است.
 
فراهانی با بیان اینکه در این شرایط تحصیل منابع سخت و دشوار است، اظهار کرد: مدیریت منابع و کنترل هزینه‌ها اهمیت جدی پیدا می‌کند. بر اساس تبصره ۳۲ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران، شورا به منظور ارتقا سطح بهره‌وری و کاهش هزینه‌های غیرضروری در کلیه واحد‌های اجرایی ۷ تکلیف را تصویب نموده است که بر اساس بند ۸ این تبصره مقرر شده بود دستورالعمل اجرایی این تبصره حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۹ توسط شهردار تهران ابلاغ شود. انتظار شورا توجه جدی شهردار محترم به اجرای مصوباتی است که دوراندیشانه برای این روز‌ها به تصویب شورا رسیده‌اند است تا ما شاهد مقدم بودن هزینه‌های اداره شهرداری به جای توسعه و عمران شهر نباشیم.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی