تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش: بیش از ۵۰ درصد مردم ایران دچار کم تحرکی شده اند

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم ایران دچار کم تحرکی شده‌اند، گفت: این مسئله آثار و عواقب ناخوشایندی در زندگی و سلامت جامعه ایرانی خواهد داشت.

کد خبر: ۷۰۵۸۶
۱۱:۳۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ عبدالحمید احمدی در طرح ملی شهر‌های فعال ایران که با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و شهرداران برخی کلانشهر‌های کشور صبح امروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به اینکه طبق آمار‌های حوزه سلامت بیش از ۵۰ درصد مردم ایران دچار کم تحرکی شده‌اند که این مسئله آثار و عواقب ناخوشایندی در زندگی و سلامت آن‌ها ایجاد خواهد کرد، گفت: عامل اصلی مرگ و میر بیش از ۸۲ درصد مردم ایران بیماری‌های غیر واگیر بوده که این مسئله ناشی از شرایط و سبک زندگی مردم است.
 
وی ادامه داد: کم تحرکی و تغذیه نامناسب و ناسالم از علل اصلی مرگ و میر در این بخش است و به عبارت دیگر به جهت دوری از فعالیت و نپرداختن به ورزش و پررنگ نبودن ورزش در سبک زندگی دچار چالش‌های جدی در حوزه سلامت شده‌ایم که می‌تواند آثار و عواقب ناخوشایندی در سطح زندگی فردی و اجتماعی داشته باشد.
 
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اگر به دنبال اهداف متعالی در حوزه سلامت هستیم، مهم‌ترین نیاز داشتن منابع انسانی سالم، فعال و کارآمد است، عنوان کرد: باید بتوانیم از همه امکانات و ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم چرا که ورزش کم هزینه‌ترین و موثرترین و سریعترین مسیر در این راستا است.
 
احمدی در ادامه با بیان اینکه ورزش همگانی یک اولویت غیرقابل انکار در زندگی ماست و در اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان گنجانده شده است، گفت: باید با به کارگیری همه ظرفیت‌ها و هم افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌های همکار شرایط مناسب و مطلوب برای فرهنگ سازی و مشارکت حداکثری مردم ایجاد شود.
 
وی افزود: همه بخش‌های مرتبط در ورزش همگانی تاثیرات متفاوتی دارند و باید بدانیم که دانشجویان، دانش‌آموزان، کارگران، نیرو‌های مسلح و سایر اقشار از این دست به عنوان کانون‌های مهم جمعیتی تلقی می‌شوند که باید به آن توجه ویژه داشت.
 
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه رکن دیگر توسعه ورزش همگانی شهرداری‌ها هستند، اظهار کرد: کلانشهر‌های کشور کانون‌های بزرگ جمعیتی هستند و باید بدانیم که بدون داشتن اولویت ورزش همگانی در شهرداری‌ها کار بسیار دشواری در راستای توسعه ورزش همگانی خواهیم داشت.
 
احمدی با تأکید بر اینکه گفتمان ورزش در شهرداری‌ها باید رایج شود، گفت: شهرداری‌ها باید ورزش را در اولویت فعالیت‌های خود تعریف کنند و امکان ورزش کردن را برای عموم مردم فراهم آورند. 
 
وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نقش بسیار موثری در فعالیت بدنی مردم دارند، اظهار کرد: در خرداد ماه سال جاری طی جلسه شورای عالی ورزش‌های همگانی که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، مقرر گردید هماهنگی لازم جهت مشارکت شهرداران و شهرداری‌ها در ورزش همگانی صورت گیرد و در این راستا فدراسیون ورزش‌های همگانی مقدمات لازم را فراهم کند.
 
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در پایان با بیان اینکه شهر‌های فعال دارای مشخصه‌های مختلفی هستند، خاطرنشان کرد: امکان پیاده روی، امکان دوچرخه سواری، امکان بازی، امکان انجام ورزش‌های مناسب و تمامی ورزش‌هایی که به آمادگی جسمانی کمک می‌کند، از شاخص‌های شهر‌های فعال است و باید با ایجاد ظرفیت و همکاری و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های مختلف، بر چالش‌های حوزه سلامت غلبه کنیم.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی