تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

مفتح: هیات رییسه قیم نمایندگان نیست

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد هیات رییسه مجلس گفت: هیات رییسه قیم نمایندگان نیست، بلکه وظیفه‌اش مدیریت جلسات مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر: ۷۰۵۶۲
۰۹:۲۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ محمدمهدی مفتح در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) در تذکری با استناد به ماده ۲۱۶ آیین‌نامه گفت: در جلسه علنی امروز انتخاب ناظر در شورای اقتصاد براساس کاندیدا‌های معرفی شده از کمیسیون اقتصادی اعلام شد. این‌که ناظران باید از کدام کمیسیون به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند بستگی به وظایف آن شورا دارد.
 
وی ادامه داد: وظایف شورای اقتصاد به سازمان برنامه و بودجه برمی‌گردد کما این‌که دبیرخانه شورای اقتصاد در این سازمان مستقر است. ما با همین استدلال در جلسه قبلی از شما خواستیم که این موضوع را مورد بررسی قرار دهید، اما به یکباره در این جلسه اعلام شد که کاندیدا‌های مربوطه از کمیسیون اقتصادی هستند.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر کدام برای خود وزنی دارند و حرف‌هایشان را مبتنی بر استدلال بیان می‌کنند پس هیات رییسه نباید حالت قیم نمایندگان را داشته باشد. وظیفه هیات رییسه اداره جلسات و توجه به صحبت‌های نمایندگان است پس در این مورد اگر تصمیمی در هیات رییسه گرفته شده باید از نمایندگان مخالف دعوت می‌شد نه این‌که یکباره اعلام شود تصمیم هیات رییسه اجرا می‌شود.
 
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: شما و آقای حاجی بابایی در جلسه قبلی این موضوع را مطرح کردید و من این موضوع را برای بررسی بیشتر از دستور کار خارج کردم.
 
وی ادامه داد: موضوع در هیات رییسه بحث شد، تاکنون روال این بوده که ناظر در شورای اقتصاد از کمیسیون اقتصادی انتخاب شود. اصلاح این موضوع احتیاج به تجدیدنظر در وظایف کمیسیون‌ها دارد موضوعی که به مرکز پژوهش‌ها برای بررسی ارائه شده تا پیشنهاد جهت اصلاح آیین‌نامه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. فعلا طبق روال گذشته کاندیدا‌ها از کمیسیون اقتصادی معرفی شده‌اند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی