تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

كليدواژه‌هاى موفقيت/قسمت سوم

"کلید واژه‌های موفقیت" عنوان سلسله یادداشت‌های دکتر بهیار سلیمانی است که در بخش سبک زندگی منتشر خواهد شد. این یادداشت‌ها را بخوانید.

کد خبر: ۷۰۵۰۴
۱۷:۰۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ "کلید واژه‌های موفقیت" عنوان سلسله یادداشت‌های دکتر بهیار سلیمانی است که در بخش سبک زندگی منتشر خواهد شد. این یادداشت‌ها را بخوانید.تاکنون دو بخش از این یادداشت منتشر شده است و امروز سومین قسمت آن منتشر خواهد شد.

زعفران و نمک
هرچه در فهم تو آید آن بود مفهوم تو
کی بود مفهوم تو او کو از آن عالی‌تر است
عطارنيشابورى


به این دو ماده غذایی توجه کنید هر دو این ماده غذایی به‌عنوان چاشنی غذا استفاده می‌شوند. این دو برای طعم و رنگ غذاست. نبود نمک بیشتر حس می‌شود چون فرهنگ و عادت غذایی ماست؛ نبود زعفران کمتر حس می‌شود چون علاوه بر فواید فراوانی که دارد بیشتر رنگ دهنده غذاست؛ هرچند طعم غذا را نیز گواراتر می‌نماید؛ اما ما در استفاده از آنها متفاوت عمل می‌کنیم. زعفران چون گران است در استفاده از آن به شدت دقت داریم و ترازوی خاص و بسته‌بندی ویژه و در ظروف مخصوص در جایگاه رفیع در مراسم مهم به‌عنوان سوغات مجلل از آن بهره می‌گیریم؛ اما نمک چون به مقدار فراوان در دسترس ماست به‌رغم اینکه در سلامت ما هم بیشترین نقش را دارد در مصرف آن چندان دقت نداریم. نمک نه جایگاه رفیعی دارد و نه ارمغان و تحفه محسوب می‌شود و نه چندان مورد توجه است چرا چون فراوان و ارزان است و ما هم در مصرف آن دقت نداریم. به سلامت خودمان هم ناخودآگاه اهمیت نمی‌دهیم. این باید ملاک ما باشد که هر چیز فراوان و ارزان بود را کم اهمیت ندانیم. وقت طلاست به نظر فراوان و ارزان است مثل نمک ولی واقعیت این است که اینگونه نیست وقت را باید مدیریت کرد.


نمکدان را که پر می‌کنی توجهی به ریختن نمک‌ها نداری؛ اما زعفران، را که میسابی به دانه دانه‌اش توجه می‌کنی!! حال آنکه بدون نمک هیچ غذایی خوشمزه نیست، ولی بدون زعفران، ماه‌ها و سال‌ها می‌توان آشپزی کرد و غذا خورد...

 

مراقب نمک‌های زندگی‌تان باشید، ساده و بی ریا و همیشه دم دست، که اگر نباشند وای بر سفره زندگی؛ موفقيت را در دقت نظر جستجو كنيد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی