تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

مهدی شیرزاد: امکانات سرای محلات را نمی توان بدون قواعد قانونی در اختیار افراد قرار داد

کد خبر: ۷۰۴۶۹
۱۰:۰۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
مهدی شیرزاد: امکانات سرای محلات را نمی توان بدون قواعد قانونی در اختیار افراد قرار دا
 
دیدارنیوز - مهدی شیرزاد رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران (مدیریت محله) در ابتدای این گفتگوی تلفنی و پس از استماع نظرات شهروندانی که در خصوص مسائل مدیریت محله با برنامه ارتباط برقرار کرده بودند گفت: باعث خوشحالی است که موضوع مدیریت محله مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است و دغدغه شهروندان محسوب می شود زیرا پیش از این بسیاری از شهروندان ساکن تهران حتی از وجود سرای محله در محله خود بی خبر بوده اند. این که امروز سرای محله، مساله و دغدغه مورد توجه مردم و رسانه شده، افتخاری برای این دوره مدیریت شهری است.

شیرزاد در پاسخ به سوال مجری برنامه پارک شهر در خصوص وضعیت حقوقی و جایگاه قانونی مدیران محله در ساختار شهرداری تهران گفت: در تمامی دستورالعملهای تدوین شده از ابتدای فعالیت مدیریت محله تا کنون آمده است که مدیران محله کارمند شهرداری نیستند و هیچ رابطه تشکیلاتی با شهرداری تهران ندارند و اداره سرای محلات به صورت خودگردان می باشد.

وی افزود: در دوره قبل مدیریت شهری نهادی را تاسیس کردند که وضعیت حقوقی روشنی نداشته و حتی در ازای در اختیار قرار دادن امکاناتی نظیر ساختمان سرای محله و فضاهای مختلف آموزشی و ورزشی هیچ ضمانت قانونی مشخصی دریافت نمی گردید یا اینکه سلیقه ای برخورد می شد. از لحاظ قانونی، شرعی و اخلاقی نمی توان امکانات را به شخصی داد بدون اینکه نحوه بهره برداری و ساز و کارهای حقوقی و نظارتی آن مشخص شده باشد. نتیجه چنین وضعی بی انضباطی اداری خواهد بود که امروز شاهدیم.

رییس دبیرخانه ستاد مدیریت محله تصریح کرد: در حال حاضر این ستاد، قدم هایی را برای حل برخی مشکلات بهره برداری از سراهای محلات، از طریق عقد توافقنامه مشارکت در اجرای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی سرای محلات برداشته است که ظاهراً به مذاق بعضی خوش نیامده است.

وی در ادامه و در خصوص سوال مجری برنامه رادیویی پارک شهر که در خصوص اداره کرد هزینه های سرای محلات پرسیده بود گفت: با تحقیق آماری می گویم اگر مجموع هزینه های تمام شده سرای محلات را لحاظ کنید، با وجود خودگردانی، حداقل 70 درصد هزینه های سراهای محلات را شهرداری تهران به صورت یارانه های پیدا و پنهان برای سرپا نگه داشتن این زیرساخت محلی و تقویت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در سطح محلات، می پردازد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی