تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

واکسن کرونا ریسمان آخر پیروزی برای ترامپ

دونالد ترامپ آخرین کارت پیروزی در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ را می‌خواهد چند هفته قبل از انتخابات رو کند. عرضه واکسن کرونا آخرین گزینه ترامپ برای شکست جو بایدن در انتخابات نوامبر است.

کد خبر: ۷۰۴۰۹
۱۱:۴۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
واکسن کرونا ریسمان آخر پیروزی برای ترامپ
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: دونالد ترامپ که در چاه شیوع ویروس کرونا دست و پا می‌زند، سعی دارد همه راه‌ها را برای پیروزی در انتخابات امتحان کند. شیوع کرونا همه معادلات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را به هم زده و برای همین است که ترامپ تلاش دارد به هر طریقی قبل از انتخابات حتی چند روز قبل از رأی گیری از واکسن کرونا رونمایی کند.

به گزارش نیویورک تایمز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا از مقام‌های بهداشتی ایالتی خواسته تا برای توزیع محدود واکسن کرونا ظرف کمتر از دو ماه آماده باشند. تاریخ این نامه به یک هفته پیش و ۲۷ اوت برمی‌گردد. در همان روز دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه وعده داده است آمریکا تا پیش از پایان سال میلادی جاری یا شاید حتی زودتر به واکسن دست یابد.

همچنین آمریکا هم به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مدتی است که از سازمان بهداشت جهانی خارج شده و اعلام کرده است که در برنامه جهانی برای واکسیناسیون کرونا مشارکت نمی‌کند.

واکسن پر از ریسک ترامپ
قرار است واکسن اول نوامبر توزیع شود، از سوی دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳ نوامبر برگزار می‌شود. همین موضوع باعث شده است، برخی احتمال دهند که دونالد ترامپ بخواهد با چنین زمانبندی برای رونمایی از واکسن کرونا بهره‌برداری تبلیغاتی کند. بعضی از  متخصصین آمریکایی در مصاحبه با رسانه‌ها دو ماه وقت برای نهایی کردن واکسن کرونا را غیرقابل قبول خوانده‌اند.

طبق گزارش رویترز، آنتونی فاوچی، بالاترین مقام مقابله با بیماری‌های عفونی در آمریکا، ضمن ابراز خوشبینی برای دستیابی هرچه زودتر به واکسن گفته اگر از ایمنی و اثرگذاری واکسنی مطمئن نباشد به توزیع آن رضایت نخواهد داد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است: «دخالت ترامپ در کار علمی اداره مواد غذایی و دارویی (FDA)، سلامت شهروندان آمریکایی را به خطر می‌اندازد. این غم‌انگیز خواهد بود که سیاستمداران با انگیزه‌های سیاسی مسئله‌ای را به خطر بیندازند که می‌تواند بازگشت به زندگی طبیعی را برای شهروندان ممکن کند.»

سازمان بهداشت جهانی و اغلب کارشناسان بین‌المللی بار‌ها تاکید کرده‌اند که پروسه تولید واکسن زمان‌بر است و این کار بیش از ۱۸ ماه زمان خواهد برد. با این حال ترامپ اصرار دارد که قبل از انتخابات نوامبر از این واکسن رونمایی کند. او در اوایل شیوع کرونا در آمریکا این همه گیری را جدی نگرفت و با گسترش آن در تالاب پر عمق این ویروس گیر افتاد.

تا پیش از کرونا دونالد ترامپ خود را پیروز بی‌چون و چرای کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ می‌دانست. اما هر چه از زمان شیوع کرونا در این کشور گذشت شرایط برای او سخت‌تر شد. تا جایی که مدت‌ها است از رقیب خود جو بایدن، نماینده حزب دموکرات در انتخابات در نظر سنجی‌ها عقب مانده است. از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز حدود ۱۹۰ هزار نفر کشته و بیش از ۶ میلیون مبتلا به این ویروس شده‌اند. ایالات متحده رتبه اول را در همه‌گیری کرونا دارد و این ویروس ضربه‌ای مهلک به اقتصاد این کشور وارد کرده است. همه این عوامل باعث شده است که دونالد ترامپ در شرایط خوبی برای پیروزی در انتخابات قرار نگرفته باشد. به همین دلیل او به شدت نیاز به یک برگ برنده قدرتمند دارد و واکسن کرونا می‌تواند پیروزی او را تضمین کند. اما حال چقدر این واکسن جنبه تبلیغاتی دارد و چه میزان کارایی درمانی، خود سوال بزرگی است که احتمالاً با توزیع واکسن دو روز قبل از انتخابات به جواب آن نمی‌توان رسید. با این حال واکسن یکم نوامبر احتمالاً شوی تبلیغاتی بشود که ترامپ را پیروز انتخابات کند.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی