تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

استقلال ۲ - تراکتور ۳، تراکتور فاتح آخرین فینال قرن!

آخرین مسابقه از فصل طولانی فوتبال باشگاهی ایران،هم اکنون در ورزشگاه امام رضا در شهد در حال برگزاری است. با دیدار همراه باشید.

کد خبر: ۷۰۳۹۳
۱۸:۴۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

استقلال ۲ - تراکتور ۳، تراکتور فاتح آخرین فینال قرن!

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: ورزشگاه زیبا و خالی از تماشاگر امام رضا (ع) در مشهد عصر امروز میزبان دیدار پایانی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران است. سوت آغاز این مسابقه را موعود بنیادی فر به صدا درآورد و ترکیب ابتدایی دو تیم به این شرح است:

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، عارف غلامی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، آرش رضاوند، مسعود ریگی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و شیخ دیاباته

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، احسان حاج صفی، سعید مهری، مهدی تیکدری، میثم تیموری، ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده، ساسان انصاری و اکبر ایمانی.

دو فینالیست جام حذفی با بهترین ترکیب ممکن خود پا به میدان مسابقه گذاشته‌اند و برای به دست آوردن سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا می جنگند. در دقایق ابتدایی بازی این تیم استقلال بود که اشتیاق بیشتری برای حمله از خود نشان داد و تراکتور نیز سعی در اداره بازی به نظر می‌رسید. 

در دقیقه 16 بازی اما نخستین اتفاق مهم رخ داد و محمد رضا خانزاده بازیکن تراکتور در گوشه محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و با یک ضربه بیرون پای دقیق، توپ را از روی سر حسینی به تور دروازه استقلال دوخت.

استقلالی‌ها برای دقایقی تمرکز خود را از دست دادند و بعد از وقت استراحت، دوباره حملات خود را آغاز کردند اما در لحظه ای که داور برخورد توپ با دست بازیکن تراکتور را ندید، همان توپ تبدیل به یک ضدحمله برای تبریزی ها شد و اشکان دژآگه با استفاده از تجربه خود برای بار دوم دروازه آبی‌ها را باز کرد.

بعد از این گل شرایط برای آبی‌ها سخت شد و در حالی که نیمکت استقلال به قضاوت بنیادی فر اعتراض داشت، حملات این تیم نیز ضعیف شد. در عوض شاگردان ساکت الهامی که از این دو گل روحیه گرفته بودند باز هم شگفتی آفریدند. در دقیه 42 بازی ضربه آزاد برای تراکتور اعلام شد و باز هم اشکان دزآگه توانایی خود را نشان داد. ضربه دقیق او در نزدیکی دروازه روی سر اکبر ایمانی نشست و گل سوم تراکتور در میان ناباوری بازیکنان استقلال به ثمر رسید.

گل سوم تراکتور واقعا تاثیر بدی بر روحیه تیم استقلال گذاشت اما آبی‌ها سعی کردند در لحظات آخر نیمه اول فاصله را کم کنند. یکی دو حمله استقلال اما نهایتا با هوشیاری مدافعان تراکتور بی‌ثمر ماند تا التهاب حداکثری بر وقت استراحت استقلال سایه بیفکند. 

استقلال زودتر از تراکتور در زمین حاضر شد تا شتاب و عجله خود را برای جبران نتیجه نشان دهد. از همان لحظات نخست بازی می‌شد حدس زد که 45 دقیقه بسیار پر جنب و جوش در انتظار دو تیم است.

 

استقلال ۲ - تراکتور ۳، تراکتور فاتح آخرین فینال قرن!

آبی ها با تمام وجود بازی را آغاز کردند و در عرض پنج دقیقه توانستند به گل اول خود برسند. استقلال حمله دامنه داری را روی دروازه تراکتور تدارک دید و با وجود مقاومت خط دفاع تراکتور توانست با ضربه نهایی مهدی قایدی به گل اول خود دست پیدا کند. 

استقلال با اضافه شدن ارسلان مطهری به ترکیب این تیم آهنگ تهاجمی تری به خود گرفت و هر بار که توپ به آبی ها می رسید به سرعت خود را به منطقه دفاعی تراکتور می رساندند. مثلث مرگبار استقلال در خط حمله همچنان فشار را روی دروازه تراکتور حفظ کرد و چیزی نمانده بود دروازه تیم تبریزی برای بار دوم باز شود اما تیر دروازه مانع از گل دوم شد.

چند لحظه بعد هم قایدی درست شبیه گلی که به پرسپولیس زد در محوطه جریمه تراکتور حرکت کرد و شوت سهمگینی زد اما دفاع تراکتور به شکل معجزه آسایی مانع از گل شدن توپ شد تا افسوس استقلالی ها به آسمان برود. 

بالا گرفتن التهاب در سکوهای دو تیم نخستین قربانی را هم گرفت و ساکت الهامی که با داور چهارم درگیر شد، از سوی بنیادی فر کارت قرمز گرفت و برای دقایقی بازی را متوقف کرد. فشار بسیاری در این لحظات بر داور مسابقه و دو تیم حکمفرما شد و در عین حال نبود الهامی روی نیمکت تراکتور احتمالا منجر به دردسرهایی برای تراکتور خواهد شد. 

تراکتور تا دقیقه 75 مسابقه همچنان فشار زیاد تیم استقلال را تحمل کرد و این موضوع کمی انرژی استقلالی‌ها را تحلیل برد. حدود 10 دقیقه به پایان مسابقه مانده بود که ارسلان مطهری به گل رسید. سانتر تماشایی وریا غفوری از سمت راست پس از یک سر توپ روی سر ارسلان مطهری نشست تا این مهاجم گلزن اختلاف را به حداقل برساند. آیا استقلالی ها دوباره به بازی برمی گردند؟

داور بازی 9 دقیقه وقت اضافه در نظر گرفته و این به معنی فرصت کافی برای جبران مافات استقلال است. در دقایق پایانی، اشکان دژآگه نیز از بازی خارج شد تا تمرکز تیمی تراکتور در میانه میدان تحلیل برود.

پنج دقیقه به پایان بازی باز هم حمله همه جانبه استقلال، دروازه تراکتور را تا آستانه فرو ریختن برد اما به هر ترتیب محمد رضا اخباری و بازیکنان، توپ را برگرداندند. دو دقیقه پایانی وقت قانونی همچنان با التهاب بسیار زیاد در نیمه زمین تراکتور ادامه یافت و تلاش بسیار زیاد آبی‌ها نتیجه ای نداشت. سوت پایان که به صدا درآمد تراکتوری ها سر از پا نمی شناختند و سرانجام این تیم پرستاره توانست به یک جام باارزش چنگ بیندازد.

تراکتور موفق شد آخرین فینال و آخرین جام از رقابت‌های قرن اخیر را از استقلال ببرد و دفاع جانانه این تیم، تبریزی ها را به اوج شادی رساند. اشک شادی ساکت الهامی و دیگر بازیکنان تراکتور در پایان مسابقه، به عنوان یکی از لحظات دراماتیک و به یاد ماندنی فوتبال ایران در قرن چهاردهم ثبت شد.

 

استقلال ۲ - تراکتور ۳، تراکتور فاتح آخرین فینال قرن!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی