تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

پاکستان علیه اقدام موهن شارلی‌ابدو به فرانسه اعتراض کرد

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر اینکه عاملان توهین به مقدسات اسلامی باید به دست عدالت سپرده شوند، گفت: دولت اسلام‌آباد ضمن ابراز نگرانی جدی علیه اقدام موهن مجله فکاهی شارلی‌ابدو، از این بابت به دولت فرانسه اعتراض کرده است.

کد خبر: ۷۰۳۴۸
۱۱:۳۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به گزارش بخش اطلاع رسانی وزارت امور خارجه پاکستان، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور امروز (پنجشنبه) در یک پیام ویدیویی اعلام کرد: مردم و دولت پاکستان اقدام مجله فرانسوی شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور‌های موهن را با قوی‌ترین کلمات ممکن محکوم می‌کند.
 
وی افزود: اسلام‌آباد نگرانی و اعتراض خود را به پاریس ابلاغ کرده و سفیر فرانسه در پاکستان نیز در جریان مواضع ما قرار گرفته است.
 
قریشی تاکید کرد: چنین گستاخی و اقدامات توهین آمیز نه تنها نباید در آینده تکرار شود، بلکه ما خواستار برخورد با عاملان آن و سپرده شدن آنان به دست عدالت هستیم.
 
وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: این کشور دارای نظام مردم سالاری و حامی آزادی بیان است، اما آزادی بیان هرگز به معنای بی‌حرمتی به مقدسات و یا تحریک احساسات دیگران نیست.
 
وی افزود: شارلی ابدو مرتکب آزار و تحریک احساسات میلیارد‌ها (صد‌ها میلیون) مسلمان در جهان شده درحالی که ما از جامعه بین الملل انتظار داریم تا ضمن واکنش فوری به اینگونه اقدامات توهین آمیز، برای مقابله با آن رو به جلو حرکت کند.
 
شاه محمود قریشی با ابراز نگرانی جدی نسبت به افزایش اسلام هراسی، نژادپرستی و ترویج نفرت علیه مردم دیگر کشورها، گفت: باید در سطح جهانی و در مجمع مشترک گردهم آمده و علل این اقدامات را بررسی کنیم و بسنجیم که چگونه می‌توان جلوی عاملان تحریک احساسات مردم را گرفت.
 
پیش‌تر وزارت امور خارجه پاکستان تصمیم مجله فکاهی شارلی‌ابدو در فرانسه برای انتشار مجدد کاریکاتور‌های موهن با موضوع نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را قویاً محکوم کرده بود.
 
شارلی‌ابدو یک مجله فکاهی چپ‌گرای فرانسوی بوده و ماهیت کاری آن هتاکی می‌باشد و از نظر محتوا به شدت ضدمذهب است به گونه‌ای که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ کاریکاتور‌هایی را با موضوع پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد که باعث شد مسلمانان کشور‌های اسلامی در اعتراض به این اقدام تظاهراتی انجام دهند.
 
مسلمانان پاکستانی قرار است فردا پس از اقامه نماز جمعه در شهر‌های مختلف این کشور در محکومیت اقدام توهین آمیز شارلی ابدو راهپیمایی کنند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی