تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

هیچ غیر ممکنی وجود ندارد؛ پینگ پنگ باز بدون دست

زندگی ورزشی پینگ پنگ باز مصری به یک داستان الهام بخش در سراسر جهان تبدیل شده است و نشان می‌دهد هیچ غیر ممکنی در این جهان وجود ندارد.

کد خبر: ۷۰۳۴۱
۱۰:۳۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ ابراهیم حمدتو پینگ پنگ باز ۴۷ ساله اهل مصر به دلیل معلولیت از ناحیه دو دست با دهان پینگ پنگ بازی می‌کند.
 
حضور او در پار المپیک ریو باعث مشهور شدنش شد و از این بابت که در اینترنت مشهور شده اصلا ناراحت نیست و بر عکس باعث خوشحالی او شده است. 
 
 حمد تو در مورد دلیل خوشحالی بابت شهرتی که به دست آورده است، گفت: این مسئله باعث می‌شود افرادی که در انزوا هستند و از معلولیت رنج می‌برند از این انزوا خارج شوند. معلولانی که ناامید هستند باید بدانند هیچ چیزی غیر ممکن نیست.
 
ابراهیم حمدتو وقتی ۱۰ ساله بوده هر دو دست خود را در تصادف قطار از دست می‌دهد و از همان زمان هم تصمیم گرفته تنیس روی میز بازی کند.
 
او در مورد ورودش به تنیس روی میز گفت: من در سال ۱۹۸۳ وقتی هر دو دست خود را از دست دادم، عاشق تنیس روی میز شدم و این رشته ورزشی را بعد از حادثه‌ای که برایم پیش آمد شروع کردم. من در باشگاهی، مسابقه بین دو تا از دوستانم را داوری می‌کردم، وقتی من به نفع یکی از آن‌ها امتیاز دادم نفر دیگر به من گفت: دخالت نکن، چون تو هیچ وقت قادر به بازی کردن نیستی. این حرف من را بر افروخت و باعث شد تصمیم بگیرم که تنیس روی میز بازی کنم.
 
هیچ غیر ممکنی وجود ندارد؛ پینگ پنگ باز بدون دست
 
سبک منحصر به فرد حمدتو این است که راکت را در دهان نگه می‌دارد و با پا توپ را به بالا می‌فرستد سرویس می‌زند. او گفت: یک سال تمرین کردم تا عادت کنم که راکت را در دهان نگه دارم و به این سبک سرویس را بزنم و در طول زمان با تمرین منظم آن را بهبود بخشیدم.
 
سال ۲۰۱۳ نقطه عطفی در زندگی او بود و او در این مورد گفت: ۲۰۱۳ یکی از مهمترین سال‌های زندگی من بود و خبر خوشایندی را شنیدم و من نامزد جایزه نوآوری در ورزش شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در دبی شدم و بهترین ورزشکار عرب سال شدم. این اتفاق باعث افزایش اعتماد به نفس من شد و کمک کرد تا در سال ۲۰۱۵ در مسابقات قهرمانی قاره آفریقا مدال نقره بگیرم.
 
حمدتو در مورد حضور در پارالمپیک توکیو گفت: رسیدن به ریو۲۰۱۶ برای من یک رویا بود که توانستم به آن برسم. البته متاسفانه خیلی آماده نبودم، اما از این اتفاق تجربه زیادی آموختم تا برای توکیو سخت تلاش کنم. هدف من در توکیو ۲۰۲۱ خوب بودن است و برای کسب مدال بهتر از بازی‌های ریو تلاش می‌کنم. پیام من به همه بازیکنان این است که هیچ چیزی غیر ممکن نیست.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی