تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

باید ریشه جنایت و خشونت علیه زنان و کودکان را از بین ببریم

یک وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه رومینا و پدر رومینا قربانی تعصبات خامی که در جامعه مردسالار حاکم است، شده‌اند، گفت: یکی از وظایف عمده قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است، قوه قضاییه در راستای این پیشگیری تاکنون چه عملکردی داشته است؟

کد خبر: ۷۰۲۷۰
۱۱:۱۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
باید ریشه جنایت و خشونت علیه زنان و کودکان را از بین ببریم
 
دیدارنیوز - شاپور منوچهری، وکیل پایه یک دادگستری در خصوص قتل رومینا و حکم صادره برای قاتل،‌ اظهار کرد: قتلی با فجیع‌ترین وضع صورت گرفت و همه خواستار مجازات سنگینی برای پدر رومینا هستند.

وی افزود: موضوع اصلی ما رومینا و رومیناهایی است که در جامعه فراوان هستند؛ اتفاقاتی در جامعه رخ می‌دهد و ما باید از این اتفاقات جلوگیری کنیم؛ ما رومیناهای زیادی در سراسر کشور داریم که ممکن است با داس پدرشان به قتل نرسند اما لحظه به لحظه در حال مرگ تدریجی هستند و مورد شکنجه روحی و روانی قرار می‌گیرند.

این وکیل پایه یک دادگستری بیان کرد: به نظر من هم پدر رومینا و هم رومینا قربانی وضعیتی هستند که در آن قرار گرفتند، همچنین قربانی تعصباتی که در یک جامعه‌ مردسالار حاکم است، شدند. 

وی گفت: یکی از وظایف عمده قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است، قوه قضاییه در راستای این پیشگیری تاکنون چه عملکردی داشته است؟ تمام ارگان‌های مملکتی باید دست به دست یکدیگر دهند تا این تعصبات خام را با کار فرهنگی مداوم از جامعه ریشه‌کن کنند.

منوچهری ادامه داد:‌ در شرایطی که فقر و اختلاف شدید طبقاتی وجود دارد و شادی در جامعه بسیار کمرنگ شده است؛ باید به فکر یک راه‌حل ریشه‌ای باشیم، علت اینکه امثال پدر رومینا دست به چنین اقداماتی می‌زنند، چیست؟ علت اینکه رومیناها از خانه پدر فراری هستند، چیست؟ این موضوعات باید مورد توجه قرار گیرد تا ما از این پس شاهد چنین وقایعی نباشیم.

این حقوقدان اظهار کرد: متأسفانه چه قتل عمد تشخیص داده شود و چه غیر عمد، امکان قصاص پدر وجود ندارد و این نقص قانون است، من با مجازات اعدام مخالفم اما معتقدم مجازات باید ریشه جرم را بخشکاند؛ اگر ما ریشه جرم و جنایت و ریشه خشونت علیه زنان و کودکان را از بین نبریم، از این پس نیز شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: متأسفانه پدر رومینا قربانی تعصبات خامی که در جامعه وجود دارد شده است که فرهنگ ما فکری برای علاج آن نکرده است و ما هیچ گونه کار فرهنگی در این راستا انجام نداده‌ایم.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی