تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی:

چهارمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی 2020 برگزار می‌شود

معاون صنایع‌دستی کشور از برگزاری چهارمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی 2020 خبر داد.

کد خبر: ۷۰۲۴۹
۰۹:۴۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

معاون صنایع‌دستی کشور از برگزاری چهارمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی 2020 خبر داد.

پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی کشور با اعلام خبر برگزاری چهارمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی 2020، گفت: موضوع اصلی چهارمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۰ درباره بحران ناشی از کووید ۱۹ است.

او عنوان کرد: این رویداد به‌منظور شناسایی استادکاران، هنرصنعتگران، طراحان، اشخاص یا تشکل‌ها از سراسر جهان، به پاس مشارکت درخشان آن‌ها در توسعه پایدار و همه‌جانبه صنایع‌دستی، از ۲۰۱۷ آغاز به‌کار کرد و در سه سال گذشته شاهد مشارکت بیش از ۶۰ کشور با بیش از هزار شرکت‌کننده و ۵۳ برنده بوده است.

معاون صنایع‌دستی کشور به بخش‌های رقابتی در این دوره اشاره کرد و گفت: هنرمند سال صنایع‌دستی (همه هنرمندان صنایع دستی و هنرصنعتگران)، طراح سال صنایع‌دستی باسابقه و تازه‌کار (طراح باسابقه دارای حداقل ۱۰ سال سابقه فعالیت و طراح تازه‌کار دارای حداقل سه سال سابقه مرتبط)، برند سال صنایع‌دستی (برند یا شرکتی که پنج سال از ثبت یا احداث آن گذشته باشد و صرفاً در بخش صنایع‌دستی فعالیت کند)، استاد سال صنایع‌دستی (برندگان جوایز ملی و بین‌المللی با حداقل ۲۰ سال تجربه در بخش صنایع‌دستی)، مؤسسه / آکادمی سال صنایع‌دستی (مؤسسات، مدرسه‌ها و دانشگاه‌های ملی که توسط دولت یک کشور، مهم شناخته شده‌اند و حداقل ۱۰ سال در زمینه ارائه برنامه‌ها و دوره‌هایی در حوزه صنایع‌دستی و یا طراحی صنایع‌دستی تجربه دارند)، شخص مهم سال (مشارکت فردی در توسعه بخش صنایع‌دستی)، برندگان جوایز ملی و بین‌المللی (با حداقل ۱۰ سال تجربه در بخش صنایع‌دستی و نیز با سابقه مهارت در توسعه کلی صنایع‌دستی) و روستای سال، از مهمترین بخش‌های این رقابت بین‌المللی هستند.

او بیان کرد: ارائه درخواست از ۱۵ سپتامبر تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور تا ۲۵ آبان ۱۳۹۹) امکان‌پذیر است، داوری نهایی ۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۱۳۹۹) برگزار می‌شود، نامزدهای برگزیده ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۰ آذر ۱۳۹۹)، برندگان جوایز ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰ (۳۰ آذر ۱۳۹۹) اعلام می‌شوند و جوایز در هفته صنایع‌دستی هند ۲۰۲۱ که تاریخ آن بعدا اعلام خواهد شد، اهدا می‌شوند.

محمودیان اعلام کرد: هر فینالیست باید یک اثر ارسال کند و به محض اعلام فینالیست‌ها، نامزدهای داخل لیست باید آثار خود را در یک هفته ارسال کنند.

او در ادامه گفت: متقاضیان باید ۱۸ سال یا بالاتر باشند و شرکت در این رقابت برای تمام طراحان و هنرمندان صنایع‌دستی حرفه‌ای و آماتور نامزد از هر کشوری، در صورتی که معیارهای شروط فوق را احراز کرده باشند، آزاد است.

معاون صنایع‌دستی کشور یادآور شد: فرم درخواست به‌صورت آن‌لاین موجود است که می‌توانند آن را دانلود کرده و با اطلاعات و عکس‌ها ارسال کنند. هنرمندان صنایع‌دستی و طراحان همچنین می‌توانند با ارسال نامه به آدرس ایمیل‌ siddharth@indiacraftweek.com فرم درخواست را دریافت کنند. پس از دریافت تقاضا، فرم درخواست طبق شرایط و ضوابط از طریق ایمیل ارسال می‌شود. در ایمیل تأیید سه عکس از آثار خواسته می‌شود که عکس‌ها باید در فرمت JPG و در ابعاد تقریبی ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ پیکسل باشد.

معاون صنایع‌دستی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: انتخاب توسط هیئت داوران ذی‌صلاح انجام می‌شود تا از بالاترین سطح خلاقیت، اصالت، تکنیک تولید و کیفیت هنری اطمینان حاصل شود؛ البته فقط هنرمندان و طراحان نامزد می‌توانند در مراسم اهدای جوایز شرکت کنند.

او در ادامه به معیارهای انتخاب اشاره کرد و گفت: ارسال به موقع طبق زمان‌بندی، ارسال کامل اسناد و واجد شرایط بودن، بیانیه بر اطمینان از عدم سرقت هنری و واجدبودن سایر اسناد معیارهایی است که در این مسابقه بین‌المللی باید به آن توجه شود.

محمودیان با بیان این که این مسابقه شامل سه مرحله انتخابی است، اضافه کرد: فیلترینگ و انتخاب اولیه آثار توسط هیئت داوران داخلی، انتخاب نامزدهای نهایی توسط هیئت داوران بین‌المللی و اهدای جوایز به راه‌یافتگان مرحله نهایی و برندگان، سه مرحله مهم این مسابقه است.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، در ادامه یادآور شد: شرکت‌کنندگانی که نامزد دریافت جایزه می‌شوند حق انتشار تصاویر ارسالی خود به Craft Village برای انتشار این تصاویر در وب‌سایت بین‌المللی جایزه صنایع‌دستی، صفحه رسمی آن در فیس‌بوک، خبرنامه‌ها و رسانه‌های تحت پوشش واگذار می‌کنند. کپی‌رایت (حق تکثیر) تصاویر در اختیار هنرمند شرکت‌کننده باقی می‌ماند.

او در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات دقیق شرایط به وب سایت CraftVillage، به آدرس www.craftvillage.org.in مراجعه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی