تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

استقبال ترکیه از گفتگو با یونان درباره اختلاف در مدیترانه

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: ترکیه از گفتگو با یونان به منظور حل اختلافات در مورد حقوق مدیترانه‌ای و منابع استقبال می‌کند؛ تا زمانی که یونان هم همین‌طور باشد.

کد خبر: ۷۰۲۱۴
۱۶:۱۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از رویترز، این دو متحد ناتو بر سر ادعای منابع بالقوه هیدروکربن در دریای مدیترانه شرقی، به شدت اختلاف دارند. این اختلاف بر دیدگاه‌های مخالف آن‌ها در مورد حدود فلات قاره‌ای این دو کشور بنا شده است.
 
هر دو طرف در عین پافشاری در حمایت از حقوق خود، می‌گویند آماده حل اختلاف از طریق گفتگو هستند. آن‌ها همچنین تمرینات نظامی در مدیترانه شرقی انجام داده‌اند که ظرفیت تشدید اختلاف را بیشتر می‌کند.
 
مولود چاووش‌اغلو در این باره گفت: اگر شما از حل مسائل موجود از طریق گفتگو استقبال می‌کنید، ما هم همین‌طور هستیم.
 
وی در کنفرانس خبری اظهار کرد: متأسفانه، از آنجا که به تماس‌های ما توجهی نشده است... ما گام‌های ضروری را در عمل و بر سر میز انجام دادیم.
 
نیروی دریایی ترکیه اواخر روز دوشنبه، بیانیه‌ای مبنی بر آن صادر کرد که کشتی اکتشافی "عروج رییس" که در حال بررسی آب‌های مورد مناقشه بین کرت و قبرس بوده است، تا ۱۲ سپتامبر (۱ مهر) به کار خود در این منطقه ادامه خواهد داد.
 
این بیانیه پاسخ عصبانی آتن را به همراه داشت که گفته بود این کار غیرقانونی است و از ترکیه خواست تنش‌ها را کاهش دهد.
 
رئیس اجرایی اتحادیه اروپا، که در درگیری با ترکیه طرف یونان و قبرس، اعضای اتحادیه اروپا را گرفته است، خواستار گفتگو شده و از آنکارا خواسته اقدامات یک‌جانبه که باعث تنش در مدیترانه شرقی است را متوقف کند.
 
چاووش‌اغلو در پایان اظهار کرد: ما می‌خواهیم خواسته‌مان از یونان را تجدید کنیم، بعد از تحریک و مورد استفاده دیگران قرار گرفتن، اقدامات منفی علیه ترکیه انجام ندهید... به توافقات بین‌المللی بی‌اعتنا نباشید... شما بازنده خواهید بود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی