رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به تشریح اقدامات انجام شده این سازمان برای ساخت و تجهیز فضا‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی پرداخت.

کد خبر: ۷۰۲۰۱
۱۸:۱۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ مهراله رخشانی مهر در تشریح اقدامات انجام شده برای آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: تا پایان ۶ ماهه اول سال ۸۰۵۱ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم و تا پایان سال هم ۶۸۱۲ کلاس درس دیگر به بهره برداری خواهد رسید که در مجموع ۱۴ هزار و ۸۴۳ کلاس را شامل می‌شود.
 
وی ادامه داد: ۴۱۱ پروژه تربیتی و ورزشی با زیربنای ۳۰۰ هزار مترمربع طی امسال تحویل داده خواهد شد که ۲۰۸پروژه در نیمه اول سال و ۲۰۳ پروژه در نیمه دوم سال به بهره برداری خواهد رسید.
 
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: طی ۶ ماهه اول سال استان‌های خراسان رضوی، تهران و سیستان و بلوچستان با بهره برداری از ۱۳۰۶، ۷۶۱ و ۵۲۲ کلاس درس بیشترین تعداد کلاس‌های درس را بهره برداری کردند، در زمینه پروژه‌های تربیتی و ورزشی هم استان‌های خراسان رضوی، ایلام و خراسان جنوبی به ترتیب با ۷۱،۱۶ و ۱۳ پروژه بیشترین تعداد پروژه‌های تحویلی را داشتند.
 
رخشانی‌مهر همچنین از استانداردسازی ۵۰ هزار کلاس درس طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: در زمینه ساخت مجتمع‌های آموزشی هم اقدامات قابل توجهی انجام شده است و تا پایان شش ماهه اول سال ۲۷ مجمتع آموزشی قابل بهره برداری هستند.
 
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره اقدامات انجام شده این سازمان با توجه به شیوع کرونا اظهار کرد: از ابتدای امسال ۷۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی مدارس به سراسر کشور تخصیص یافت.
 
رخشانی‌مهر با تاکید بر اینکه کمتر از پنج درصد مدارس سیستم غیراستاندارد گرمایشی دارند، گفت: برای سیستم سرمایشی مدارس هم ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با هدف اصلاح سیستم‌های سرمایشی مدارس است.
 
وی بیان کرد: این اعتبار به استان‌هایی، چون سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان اختصاص یافته است تا ادارات کل استانی تمهیدات لازم برای تامین و تجهیز سیستم‌های سرمایشی داشته باشند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: در مناطق روستایی و سفید که امکان استفاده از زیرساخت‌های فضای مجازی دشوار است مدارس با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای دانش‌آموزان آماده است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: