تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

۱۰۱ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته/ شناسایی ۱۶۸۲ بیمار جدید

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۶۸۲ بیمار مبتلا به کروناویروس در کشور طی شبانه روز گذشته خبر داد.

کد خبر: ۷۰۱۸۹
۱۴:۲۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۶ نفر از آن‌ها بستری شدند.
 
وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر رسید.
 
لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسید.
 
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۳۲۵ هزار و ۱۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
 
وی گفت: ۳۷۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
 
لاری افزود: تا کنون سه میلیون و ۲۵۶ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.
 
وی ادامه داد: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
لاری در تشریح وضعیت بیماری در استان سمنان، گفت: در اسفندماه سال گذشته شاهد خیز شدید و قابل ملاحظه در موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان‌های استان سمنان بودیم. از فروردین ماه تعداد موارد ابتلا و بستری رو به کاهش رفت و این روند کاهشی تا اواخر خرداد ادامه یافت. متاسفانه از نیمه تیر ماه مجددا شاهد روند صعودی در موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان‌های این استان هستیم و گرچه در مردادماه تا حدی از روند افزایشی کاسته شد، اما همچنان وضعیت بیماری در شهرستان‌های استان حساس و شکننده است. به طوری که در حال حاضر شهرستان‌های دامغان، شاهرود، مهدی شهر و میامی در وضعیت قرمز و شهرستان‌های سمنان و گرمسار در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.
 
به گفته وی، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات سمنان، سازمان‌ها و اماکن عمومی ۸۵.۳ درصد و میزان استفاده از ماسک توسط مردم در وسایل نقلیه ۹۵ درصد و در اماکن عمومی ۹۰ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها و شاغلان صنفی و صنعتی ۹۰ درصد است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌ها و استفاده جدی‌تر از ماسک شاهد خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز و هشدار باشیم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون و ۶۰۰هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده و متاسفانه ۸۵۵ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. همه گیری این ویروس همچنان رو به شتاب است و مهمترین عامل در کنترل آن، تقویت عزم و اراده در رعایت اصول بهداشتی از جمله شست و شوی مرتب دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است. امیدواریم با همدلی و همراهی یکدیگر در پایبندی به اصول مذکور شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی