تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

حمایت اکثریت پارلمان لبنان از «مصطفی ادیب» برای تصدی نخست وزیری

مصطفی ادیب سفیر لبنان در برلین روز دوشنبه موفق شد حمایت ۹۰ نفر از اعضای پارلمان این کشور را برای احراز پست نخست‌وزیری بدست بیاورد.

کد خبر: ۷۰۰۹۷
۱۶:۰۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، نمایندگان فراکسیون‌های مختلف پارلمانی لبنان امروز با میشل عون رئیس جمهوری این کشور دیدار کردند و گزینه‌های مورد نظر خود را برای تصدی پست نخست وزیری معرفی کردند.
 
بر اساس این گزارش، ۹۰ نفر از ۱۲۸ عضور پارلمان لبنان مصطفی ادیب را به عنوان نخست وزیر پیشنهاد کردند.
 
۱۶ نفر نیز نواف سلام را پیشنهاد دادند و ریا الحسن و فضل شلق نیز هر کدام حمایت یک نماینده پارلمان را بدست آورد. 
 
بر اساس قانون اساسی لبنان، رئیس جمهوری پس از مشورت با نمایندگان پارلمان، فردی را که حائز حمایت اکثریت پارلمان باشد به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه می‌کند.
 
 اداره کل ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد که رئیس جمهوری، ادیب را برای تعیین وی بعنوان نخست‌وزیر جهت تشکیل دولت جدید، فراخوانده است.
 
فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب‌الله و فراکسیون پیشرفت و آزادی به ریاست نبیه بری رئیس پارلمان و جنبش امل و همچنین فراکسیون لبنان قوی وابسته به حزب جریان آزاد ملی به ریاست جبران باسیل حمایت خود را از نخست‌وزیری ادیب برای تشکیل دولت جدید این کشور اعلام کرده اند.
 
بعداز انفجار مهیب عصر ۱۴ مرداد ماه بندر بیروت، حسان دیاب نخست وزیر لبنان تحت فشار‌های داخلی و خارجی مجبور شد استعفای دولت خود را اعلام کند و به درخواست ژنرال عون دولت او تحت عنوان دولت پیشبرد امور تا تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه می‌دهد.
 
ادیب که از سال ۲۰۱۳ تاکنون به عنوان سفیر لبنان در آلمان فعال است دارای مدرک دکترا در رشته حقوق و علوم سیاسی است.
 
وی که متاهل و دارای ۵ فرزند است، زندگی حرفه‌ای خود را به عنوان مدرس در رشته‌های حقوق بین الملل، جغرافیای سیاسی و روابط بین الملل در دانشگاه‌های لبنان و فرانسه آغاز کرده است.
 
ادیب از سال ۲۰۰۰ میلادی تا ۲۰۱۳ به عنوان مشاور نجیب میقاتی نخست وزیر وقت لبنان فعالیت کرده و در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به عنوان نماینده نخست وزیر وقت در کمیته ویژه تدوین قانون جدید انتخابات لبنان حضور داشته است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی