تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

روز‌های سخت تیم‌های لیگ برتری؛ ابهام، بلاتکلیفی و البته بی‌پولی

ویروس کرونا بی‌نظمی در باشگاه‌های ایرانی را بیشتر از قبل کرده است. با اینکه یازده روز از پایان لیگ نوزدهم می‌گذرد، اما در این روز‌ها شاهد تعطیلی و سکوت در چند باشگاه بودیم. چند باشگاه هم با بحران و تغییرات همراه شدند.

کد خبر: ۷۰۰۹۱
۱۵:۴۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
روز‌های سخت تیم‌های لیگ برتری؛ ابهام، بلاتکلیفی و البته بی‌پولی

دیدارنیوز ـ گروه ورزش: شرایط چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا که قرار است حدود دو هفته دیگر باز‌های خود را در قطر شروع کنند هم چندان تعریف ندارد. کسی انتظار نداشت پرسپولیس پس از جشن قهرمانی در لیگ برتر با بحران روبرو شود، باخت در دربی، اما یحیی گل‌محمدی را دچار بحران کرد. سرمربی پرسپولیس شدیدا از انتقاد‌ها ابراز نارضایتی کرد و حالت قهر به خود گرفت. از طرفی ناکامی مدیریت باشگاه در جذب بازیکنان مدنظر گل‌محمدی حسابی سرمربی قرمز‌ها را شاکی کرده است. قرارداد بازیکنانی مثل علی علیپور، بشار رسن، مهدی ترابی، وحید امیری، محمد نادری و ... به پایان رسیده و احتمالا پرسپولیس تنی چند از این بازیکنان را از دست خواهد داد در حالی که در آن سو فعلا بازیکن جدیدی به پرسپولیس ملحق نشده است.

سپاهان هم پس از جدایی امیر قلعه‌نویی در فکر جذب سرمربی جدید است، این تیم پس از بازگشت محمدرضا ساکت به راس مدیریت باشگاه فعلا در فکر خرید‌های جدید است و احتمالا با سرمربی جدید پای به آسیا می‌گذارد.

استقلال فعلا به فینال جام حذفی فکر می‌کند، اما می‌شود حدس زد که پس از بازی تراکتور- استقلال، این تیم هم به دلیل رابطه تیره سرمربی و مدیریت باشگاه با چالش‌هایی تازه روبرو خواهد شد.


مورد عجیب؛ مهدی رحمتی
در بین چهار تیم ایرانی حاضر در آسیا، وضعیت شهرخودرو هم کاملا عجیب است. این تیم مهدی رحمتی، دروازه‌بان خود را به عنوان سرمربی جدید معرفی کرد؛ انتخابی شوکه‌کننده. شهرخودرو در نیم فصل دوم روز‌های پرماجرایی سپری کرد. پس از جدایی یحیی گل‌محمدی، مدتی سرآسیایی هدایت تیم را برعهده داشت. او بنا بر دلایل نامعلومی استعفا داد و سپس سهراب بختیاری‌زاده که سابقه سرمربی‌گری در لیگ برتر را نداشت روی نیمکت تیم نشست. پس از نتایج نه چندان مطلوب بختیاری‌زاده با شهرخودرو و اختلاف او با رحمتی، دوباره نیمکت تیم مشهدی با تغییر روبرو شد. این بار رحمتی که از طرف بختیاری‌زاده از تیم کنار گذاشته شده بود به عنوان سرمربی معرفی شد. شهرخودرو با هدایت این مربی- دروازه‌بان باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. گفته شده در لیگ بیستم هم هدایت شهرخودرو با رحمتی است، اما طبیعتا نتایج او در آسیا در آینده‌اش موثر خواهد بود. مطمئنا انتخاب یک بازیکن که با مربی خود دچار اختلاف شده به عنوان سرمربی، یک انتخاب غافلگیرکننده است.


نیمکت‌های بدون سرمربی
در آشفته بازار لیگ ایران تیم بلاتکلیف کم نداریم. پس از پایان لیگ وضعیت مبهم تیم‌ها شروع شد، درباره چهار تیم آسیایی که گفته شد. دو تیم نفتی، نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان نمی‌دانند آینده‌شان چگونه است و وزارت نفت چه خوابی برای آن‌ها دیده. ذوب‌آهن، سایپا، گل گهر سیرجان، ماشین‌سازی هم با احتمال تغییر مربی روبرو هستند. فولاد و پیکان هم صددرصد مطمئن نیستند که مربی‌شان تغییر نمی‌کند. مس رفسنجان، آلومینیوم اراک و نساجی تنها تیمی‌هایی اند که می‌توان گفت با تغییری روبرو نخواهند شد. آینده تراکتور هم به نتیجه فینال جام حذفی وابسته است. این همه سردرگمی و ابهام کم سابقه است. مشکلات اقتصادی، طولانی شدن لیگ نوزدهم و مدیریت‌های کوتاه مدت همه دست به هم داده تا خیلی از تیم‌ها ندانند که تکلیف شان چیست.

بازیکنان هم با شرایطی جدید روبرو هستند. آن‌ها می‌دانند به دلیل مشکلات اقتصادی کشور بستن یک قرارداد سنگین و دریافت کامل میزان قرارداد کار آسانی در لیگ بیستم نیست و فعلا بازار نقل و انتقالات رونقی نداشته است. در زمینه برای چهار تیم استقلال، پرسپولیس، شهرخودرو و سپاهان شرایط سخت‌تر هم هست. این چهار تیم تنها چند روز دیگر فرصت دارند تا بازیکن جدید بگیرند و قرارداد بازیکنان فصل گذشته‌شان که زمان قرارداد قبلی‌شان به پایان رسیده تمدید کنند. این تیم‌ها اگر موفق به این کار نشوند با تیمی نصفه و نیمه راهی لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد. در این میان به نظر می‌رسد مثل همیشه پول می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد. با این حال همه می‌دانند لیگ بیستم لیگ پول پارو کردن نیست.


ممنوعیت واردات
یکی دیگر از اتفاقات عجیب روز‌های اخیر اعلام ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی است. این قانون خلق‌الساعه موافقان و مخالفان زیادی دارد. ابتدا باید دید واقعا این قانون اجرایی می‌شود و یا مانند قوانین سقف قرارداد وممنوعیت برگزاری اردوی خارج از کشور فقط روی کاغذ به صورت قانون باقی می‌ماند. به هر حال منتقدان می‌گویند نیامدن مربی و بازیکن خارجی کیفیت لیگ را پایین می‌آورد و این قانون باید تنها شامل باشگاه‌های بدهکار و بدحساب شود. از طرفی، اما فدراسیون فوتبال به مشکلات اقتصادی کشور، پرونده‌های زیاد باشگاه‌های ایرانی در فیفا، نرخ بالای ارز و ... اشاره می‌کند. دیگر ابهام این قانون هم شائبه دخالت دولت و وزارت ورزش در اعمال این قانون است که می‌تواند مشکلات دیگری برای فوتبال ایران ایجاد کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی