تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
تحلیل وضعیت امروز بورس در گفتگوی دیدار با یک تحلیلگر بازار سرمایه

حمایت دولت از بورس؛ از جیب مردم!

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: دولت حرف از حمایت می‌زند، اما خرج این حمایت را باید دیگران (حقوقی‌ها) پرداخت کنند، در واقع می‌خواهد از جیب مردم از بازار حمایت کند. حتی صندوق‌های با درآمد ثابت، مجبور به حمایت شده‌اند در حالی که منابع این صندوق‌ها و حقوقی‌ها متعلق به مردم است و نمی‌توان با آن به صورت دستوری، رفتار کرد.

کد خبر: ۷۰۰۸۷
۱۵:۱۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

دولت از جیب مردم در حال حمایت از بورس است

 

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: بازار سرمایه روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت. شاخص کل که در ابتدا با رشدی قابل توجه به یک میلیون و ۷۶۲ هزار واحد رسید در ساعات میانی، کمی نزولی شد و در نهایت با ۹ هزار و ۱۶۹ واحد رشد با عدد یک میلیون و ۷۲۷ هزار واحد به کار خود پایان داد.

 

در بازار امروز نماد‌های فارس، فولاد، فملی، شستا، اخابر، شپنا و کگل بیشترین تاثیر را شاخص کل داشتند و فولاد، شپنا، فملی، وتجارت، خودرو، شبندر و شتران از پربازدیدترین نماد‌ها بودند.

 

امروز همچنین شاخص کل فرابورس با ۲ واحد نزول به عدد ۱۸ هزار و ۱۵۸ واحد رسید. نماد‌های مارون، آریا، میدکو، بپاس، کگهر، وملل و زاگرس بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس داشتند و دی، وپویا، آریا، ذوب، شگویا، بجهرم و مادیرا از پربازدیدترین نماد‌های امروز فرابورس بودند.


نوید قدوسی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی دیدار در خصوص وضعیت امروز بورس گفت: انتظار داشتیم صف فروش و عرضه زیاد باشد، اما مقدار آن بیشتر از انتظار بود. البته عرضه شدیدی که در اثر هیجان از دو هفته پیش شکل گرفت، تخلیه شده است و برگشت بازار به یکباره رخ نمی‌دهد. امروز بازار از چنین الگویی پیروی کرد.


وی تاکید کرد: در آخر وقت بازار امروز اتفاق خوبی افتاد و صف‌های فروش مهم جمع شد و تقاضا مقداری، قدرت نمایی کرد. مهم‌ترین نکته در بازار امروز این بود که ارزش معاملات به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسید که نکته مثبتی بود و نشان داد در مقابل عرضه شدید، تقاضای خرید هم وجود دارد. نکته دیگر هم اینکه تقاضای خرید، صرفا یک تقاضای حمایتی نبود و حقیقی‌ها نیز خرید‌های قابل توجهی داشتند. باید منتظر بود تا هیجان به صورت کامل، تخلیه بشود.


این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص رفتار دولت در روز‌های اخیر و تاثیر آن بر بازار، اظهار داشت: به رفتار دولت ۲ انتقاد وارد است. اول اینکه دولت حرف از حمایت می‌زند، اما خرج این حمایت را باید دیگران (حقوقی‌ها) پرداخت کنند، در واقع می‌خواهد از جیب مردم از بازار حمایت کند. حتی صندوق‌های با درآمد ثابت، مجبور به حمایت شده‌اند در حالی که منابع این صندوق‌ها و حقوقی‌ها متعلق به مردم است و نمی‌توان با آن به صورت دستوری، رفتار کرد. دومین نکته اینکه نهاد‌های نظارتی مثل سازمان بورس، فروش‌های حقوقی‌ها را رسانه‌ای کردند. این اصلا اتفاق خوبی نیست. حقوقی‌ها هم بازیگر بازار هستند. این خبر‌ها این ذهنیت را در بین بازیگران و سهامداران حقیقی ایجاد می‌کند که لابد وضعیت خیلی نامناسب و بهم ریخته است که اینگونه سخن گفته می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی