تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تکلیف زنجیره تامین فولاد به ثبت اطلاعات موجودی، تولید و فروش

مدیر پروژه رصد سیستمی فولاد در خصوص تنظیم بازار محصولات فولادی تاکید کرد: مدیریت عرضه و تقاضای محصولات فولادی از طریق ایجاد شفافیت در کل زنجیره تامین محصولات در دستور کار ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

کد خبر: ۶۹۹۹۱
۱۳:۱۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ مرتضی احمدی گفت: با توجه به حساسیت ویژه دولت و نهاد‌های نظارتی روی قیمت محصولات میانی و نهایی فولاد، گا‌ها شاهد آن هستیم که برخی تولیدکنندگان، محصول خود را خارج از بورس و با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند و به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زنند.
 
وی افزود: همچنین به دلیل انتظار تورمی در کشور، بخش‌های پایین دست این صنعت نیز بیش از نیاز واقعی متقاضی خرید هستند و بعضا اشخاص غیر تولیدکننده نیز به نام تولیدکنندگان و صرفا جهت بهره برداری از اختلاف قیمت بازار و بورس، در بازار تقاضای غیر واقعی ایجاد می‌کنند که این مساله هم موجب تشدید بحران در بازار می‌شود.
 
احمدی تصریح کرد: از این روی و بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار که بخشی از آن توسط معاونت بازرگانی و بخش دیگر آن که مربوط به تقاضای ورق‌های فولادی است و توسط معاونت صنایع لحاظ شده است، کلیه عرضه محصولات می‌بایست در بورس انجام شود.
 
وی ادامه داد: همه اعضای زنجیره تامین مکلفند اطلاعات موجودی، تولید و فروش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و این موضوع هیچ استثنایی نخواهد داشت.
 
مدیر پروژه رصد سیستمی فولاد گفت: صادرات این محصولات و خرید مواد اولیه نیز وابسته به رعایت مصوبات توسط شرکت‌ها و ایجاد شفافیت در عملکرد آن‌ها خواهد بود.
 
احمدی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مجموعه دستگاه‌های نظارتی مصمم به اجرای این سیاست هستند و در آینده با اجرای این سیاست، شاهد تنظیم بازار این محصولات خواهیم بود.
 
مدیر پروژه رصد سیستمی فولاد تصریح کرد: هفته گذشته با ابلاغ دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت کلیه شرکت‌های تولید کننده بیلت، بلوم و اسلب مکلف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت شدند و به تدریج سایر اعضای زنجیره نیز مشمول این موضوع خواهند شد.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی