تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

شینزو آبه استعفا می دهد

تلویزیون ملی ژاپن امروز جمعه اعلام کرد، شینزو آبه، نخست وزیر این کشور که در روزهای اخیر گمانه زنی های در خصوص بد بودن وضعیت سلامتی اش منتشر شده بود، از این بابت استعفا خواهد کرد.

کد خبر: ۶۹۹۱۸
۱۲:۰۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹

شینزو آبه استعفا می دهد

 

دیدارنیوز - به نقل از نیویورک تایمز، چهار روز پیش شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن رکورد طولانی ترین مدت زمان رهبری در تاریخ ژاپن را شکست. او که ۶۵ سال دارد حدود هشت سال به عنوان نخست وزیر ژاپن خدمت کرد و در طول این مدت ناظر بر روند بازیابی کشورش از بحرانهای مختلف اعم از زلزله، سونامی و فاجعه هسته ای بوده است.

چند هفته ای بود که رسانه های ژاپنی به گمانه زنی در خصوص وضعیت ناخوش شینزو آبه به ویژه با کاهش حضورهای علنی وی به دنبال موج جدید شیوع کروناویروس در مناطقی از ژاپن پرداختند. گمانه زنی ها در این زمینه بعد از آن تقویت شد که شینزو آبه دو بار در یک هفته به بیمارستان رفت.

در ابتدا اوایل امروز یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن به خبرنگاران اطمینان داد که آبه قصد دارد در سمتش باقی بماند.
او در یک نشست خبری گفت: نخست وزیر خودش گفته است که می خواهد از الان به بعد دوباره به سختی کار کند و من هر روز او را میبینم. وضعیت سلامت او تغییری نیافته است.

با این حال شبکه خبری ان.اچ.کی ژاپن گزارش کرد، شینزو آبه قرار است اواخر امروز استعفایش را اعلام کند.

مقامهای حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن پیشتر تلاش کردند گمانه زنی ها درباره ناتوان شدن آبه در به پایان رساندن دوره نخست وزیری خود که در سپتامبر ۲۰۲۱ منقضی می شود را رفع کنند.

با استعفای آبه انتظار می رود که تارو آسو، معاون وی و وزیر دارایی ژاپن جانشینش شود اما مسلما با این استعفا رقابت بر سر رهبری در حزب لیبرال دموکرات بالا می گیرد.

آبه در چند وقت اخیر شدیدا محبوبیتش کاهش یافته و نارضایتی از او در میان ژاپنی ها به بالاترین حد در طی دومین دور نخست وزیری اش رسیده بود.

ژاپن در زمان نخست وزیری آبه توانست حائز میزبانی بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ شود اما این نخست وزیر ژاپن در حالی که هنوز نتوانسته ناظر بر برگزاری این بازی های موکول شده به سال ۲۰۲۱ از بابت همه گیری کروناویروس باشد از سمتش کنار می رود.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی