تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
دیدار آدینه ۱۱

استقلال برد، کرونا ثابت، بورس در نوسان و آژانس و ایران در آرامش

خبرخوانی هفتگی دیدارنیوز: در پایان هفته اول شهریور ۹۹، همچنان کرونا مهترین خبر، شاخص کل بورس رو به کاهش و در نوسان، ایران و آژانس در راستای توافق‌های جدید بیانیه مشترک صادر و استقلال پرسپولیس را در دربی تهران و نیمه نهایی جام حذفی ۶ به ۳ شکست داد.

کد خبر: ۶۹۹۰۶
۱۲:۵۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
استقلال برد، کرونا ثابت، بورس رو به کاهش و آژانس و ایران در آرامش
 
دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: طبق رویه هفتگی دیدارنیوز در روز پایانی هفته اول  شهریور ۹۹ مهمترین اخبار و رویداد‌های یک‌هفته گذشته را مورد ارزیابی و یادآوری قرار می‌دهد. در این هفته هم مهمترین خبر مربوط به کرونا ویروس است. هر چند پس از موج دوم  کرونا و شتاب گرفتن مبتلایان و درگذشتگان ناشی از ابتلا به این ویروس، طی سه هفته اخیر فوت شدگان به آرامی رو با کاهش نهاده و نسبت به روز‌هایی که بیش از ۲۰۰ فوت شده را شاهد بودیم، شرایط امیدوار کننده‌تری داریم، ولی همچنان نگرانی از این ویروس پا برجا است.
آخرین فوتی‌های کرونا، ۱۱۷ نفر
 سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلاء، بهبودیافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را تا تاریخ ششم شهریورماه ۹۹ اعلام کرد. سیما سادات لاری در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز پنجشنبه ششم شهریور اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور دو هزار و ۱۹۰ مبتلای جدید شناسایی شده که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد جان باختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۱۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تا کنون در کشور بر اثر بیماری کرونا ۲۱ هزار و ۱۳۷ نفر جان باخته‌اند و از تعداد مبتلایان شناسایی شده یک هزار و ۶۳ مورد، بستری‌های بیمارستانی به شمار می‌آیند و  سه هزار و ۸۲۲ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. تاکنون سه میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۸۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند، همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
کاهش ۳۹ هزار واحدی شاخص بورس
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه ۵ شهریور به عدد یک میلیون و ۷۱۸ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته بیش از دو درصد افت را تجربه کرد. شاخص بورس در معاملات هفته جاری ۳۹ هزار واحد کاهش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۹ مرداد ماه) با عدد یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (پنجم شهریور ماه) به عدد یک میلیون و ۷۱۸ هزار واحد رسید.
 
رافائل گروسی دست پر تهران را ترک کرد
 رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه ۳ شهریور طبق برنامه‌ای از پیش تنظیم شده برای دیدار و گفتگو با مقام‌های کشورمان وارد تهران شد. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بدو ورود به تهران در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مورد استقبال بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت. اولین سفر گروسی به تهران در پست مدیرکلی آژانس در حالی انجام شد که ایران پس از امضاء موافقتنامه برجام، همکاری نزدیک و سازنده‌ای در زمینه اجرای تعهدات خود با آژانس داشته و این نهاد بین المللی نیز با ارائه ۱۷ گزارش رسمی به آن اذعان کرده است.

 به دنبال این سفر نهایتا روز چهارشنبه ۵ شهریور ایران وآژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای از توافق بر حل و فصل توام با حسن نیت موضوعات مشخص شده از سوی آژانس خبر دادند. طبق این بیانیه آژانس هیچ سؤال و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان‌هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده‌اند، ندارد.

پس از عدم موفقیت آمریکا در تصویب پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که طبق قطعنامه ۲۲۳۱ بعه زودی پایان می‌یابد، توافق ایران و آژانس البته با لحاظ این موضوع که ایران در همکاری با آژانس به این نهاد بین‌المللی اجازه دسترسی به دوسایت درخواست شده را داده است، بعد از پیروزی دیپلماتییک ایران در شورای امنیت سازمان ملل، دومین پیروزی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در هفته گذشته است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه  بعد از دیدار و گفتگو با مقامات ایران و صدور بیانیه‌ای مشترک، تهران را به مقصد وین ترک کرد. تهران از این بیانیه اعلام رضایت می‌کند و به نظر می‌رسد با توجه به اجازه دسترسی آژانس به دو سایت یا مکان درخواستی، رافائل گروسی هم دست خالی تهران را ترک نکرده باشد.


دربی پایتخت؛ استقلال پرسپولیس را ۶ بر ۳ شکست داد
 آخرین، مهمترین و البته پر بازدیدترین خبر این پایان هفته رفتن استقلال به فینال جام حذفی بود. استقلال غروب روز چهارشنبه برای تعیین تکلیف نیم نهایی جام حذفی در مقابل رقیب سنتی خود، پرسپولیس به میدان رفت. این دو تیم تا پایان دو وقت اضافه و پس از ۱۲۰ دقیقه هر کدام با دو گل، مساوی شدند. این بازی در وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی دو بر دو همراه شد و استقلال در ضربات پنالتی به برتری چهار بر یک رسید تا در مجموع با حساب ۶ بر ۳ برنده شد و به فینال برسد.

ترکیب پرسپولیس
رادوشوویچ، سیدجلال حسینی (محمد نادری، اوساگونا)، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی، مهدی شیری (کمال کامیابی‌نیا)، احمد نوراللهی، بشار رسن (مهدی عبدی)، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، وحید امیری و علی علیپور (امید عالیشاه)
 
ترکیب استقلال
سیدحسین حسینی، هرویه میلیچ، علی کریمی (میلاد زکی‌پور)، فرشید اسماعیلی (فرشید باقری)، عارف غلامی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته، محمد دانشگر، وریا غفوری، آرش رضاوند (ارسلان مطهری) و مهدی قایدی
 
این دیدار حساس بدون حضور تماشاگران برگزار شد. قضاوت این دربی تهران را «پیام حیدری» با کمک‌های «محمدرضا ابوالفضلی» و «علیرضا ایلدروم» برعهده داشت.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی