تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

۱۲۵ فوتی جدید کرونا در کشور / ۱۱۷ شهرستان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

کد خبر: ۶۹۷۰۷
۱۶:۳۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

ديدارنيوز - دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.
 
وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۳ هزار و ۳۶۳ نفر رسید.
 
لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۹۰۱ نفر رسید.
 
به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۳۱۳ هزار و ۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت، ۳۸۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
 
وی گفت: تا کنون سه میلیون و ۸۸ هزار و ۳۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
لاری با اشاره به آخرین بررسی‌های صورت گرفته از وضعیت شیوع بیماری در کشور، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.
 
وی افزود: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۱۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۱۰ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند و موارد ابتلا و بستری بیماری در کشور روندی نسبتا کاهشی دارد. مهمترین عامل در این زمینه نیز رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک توسط مردم فهیم کشورمان بوده است و تداوم این روند کاهشی در کشور ارتباط مستقیم با رفتار بهداشتی ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد و هر گونه سهل انگاری و عادی انگاری موجب توقف این روند کاهشی شده و احتمال خیز مجدد بیماری را تقویت خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: تداوم عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مرتب دست ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک، امری لازم و ضروری است و رعایت این اصول کمک شایانی به قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور می‌کند.
 
لاری همچنین گفت: با عنایت به برپایی آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان، از کلیه عاشقان و شاگردان مکتب امام حسین (ع) در سراسر میهن اسلامی خواهشمندیم تا کمک کنند آیین‌های عزاداری امسال بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب صورت پذیرد و از هموطنان می‌خواهیم جهت پیشگری از خطر انتقال بیماری، از هر گونه سفر در تعطیلات تاسوعا و عاشورا پرهیز کنند و شاهد برپایی محرمی سرشار از معنویت و آمیخته با شور و شعور حسینی در اقصی نقاط کشور عزیزمان باشیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی