تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

تابلوی بورس: سبز پوشی نمادها با طعم «دارا دوم»

در حالی که امروز شاخص کل بازگشت به مدار صعود را در پیش گرفت، عرضه دارا دوم از یک سو می‌تواند بازار فردا را منفی کند، اما از سوی دیگر فرصتی برای ورود عموم مردم به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر است

کد خبر: ۶۹۷۰۵
۱۷:۵۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

تابلوی بورس: سبز پوشی نمادها با طعم «دارا دوم»

 

دیدارنیوز ـ گروه اقتصادی: در حالی که تداوم ریزش شاخص در روز گذشته به فضای یاس و ناامیدی دامن زده بود، امروز شاخص کل با رشد ۴۱ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد رسید تا امید به بازار بازگردد. شاخص هم وزن، اما با ۲۵۶ واحد ریزش، به عدد ۴۵۵ هزار و ۹۴۵ تنزل یافت.


رشد امروز شاخص کل مرهون حمایت حقوقی‌ها بود. در میان حقوقی‌ها شستا و هلدینگ‌های تابعه‌اش، مجموعا با ۱۲۰۰ میلیارد تومان خرید از صف‌های فروش شرکت‌های زیرمجموعه، از جدی‌ترین پشتیبانان بازار بودند.


امروز نماد‌های فارس، فولاد، فملی، شستا، شپنا، وامید و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و فملی، فولاد، شپنا، وتجارت، خودرو، وبصادر و شنبدر جزو پر بازدیدترین نماد‌ها بودند. شاخص کل فرابورس نیز با ۲۹۰ واحد افزایش به عدد ۱۷ هزار و ۵۱۱ واحد رسید و نماد‌های کگهر، آریا، صبا، بپاس، میدکو، زاگرس و ذوب بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس داشتند.


مهم‌ترین اتفاق بازار سرمایه، عرضه دارا دوم از فردا است. شروع پذیره نویسی از بامداد روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ آغاز شده و تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ادامه خواهد یافت. سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی، پنجاه میلیون ریال (پنج میلیون تومان) تعیین شده است. پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان‌پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد. در واقع شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با پذیره‌نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری، بخشی از سهام خود در شرکت پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت تهران را از طریق سازمان خصوصی سازی (به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران) واگذار می‌کند.


در حالی که امروز شاخص کل بازگشت به مدار صعود را در پیش گرفت، عرضه دارا دوم از یک سو می‌تواند بازار فردا را منفی کند، اما از سوی دیگر فرصتی برای ورود عموم مردم به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبری است که دولت، با هدف امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه، انتفاع از رشد این بازار و برخورداری عموم مردم از تخفیف قابل اعطا به سهام، قصد واگذاری آن را دارد. امری که به عمق بیشتر بازار کمک می‌کند.


باید دید فردا واکنش بازار به عرضه دارا دوم چیست و چقدر از آن حمایت می‌شود. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که مثبت شدن امروز بازار، در واقع مقدمه چینی دولت برای امکان فروش دارا دوم است چرا که در صورت ادامه روند نزولی دو هفته اخیر، قطعا امکان استقبال عمومی از «دارا دوم» بسیار ضعیف می‌شد. در نظر گرفتن یک بازه زمانی ۱۵ روزه برای فروش دارا دوم، می‌تواند نشانه این باشد که دولت نگران استقبال عمومی از این صندوق است. اگر چه بازار سرمایه از پس فردا تا دوشنبه هفته آینده به تعطیلات می‌رود، اما رفتار بازیگران حقوقی و حقیقی در هفته آینده بر جهت گیری کلی بازار تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی