تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
تحلیل وضعیت بورس در گفتگوی دیدار با یک کارشناس

بعید است شاخص کل از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پایین‌تر بیاید

یک تحلیلگر بازار سرمایه به دیدار گفت: با توجه به حمایت‌های امروز می‌توان امیدوار بود صف‌های فروشی که هنوز پا برجا است در روز‌های آینده جمع شود. مجموع شرایط بازار به گونه‌ای است که انتظار می‌رود شاخص کل یک میلیون و ۵۰۰ الی یک میلیون و ۵۵۰ محدوده حمایت قطعی باشد و شاخص کل از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پایین‌تر نیاید.

کد خبر: ۶۹۶۱۴
۱۶:۴۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

بعید است شاخص کل از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پایین‌تر بیاید

 

دیدار ـ گروه اقتصادی: امروز روند ریزشی بازار، به‌رغم حمایت جدی حقوقی‌ها کماکان ادامه یافت و شاخص کل به مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسید. شاخص کل امروز با بیش از ۵۳ هزار واحد ریزش به عدد یک میلیون و ۶۰۸ هزار واحد کاهش یافت. نماد‌های فارس، شستا، فولاد، شپنا، شتران، تاپیکو و اخابر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین امروز نماد‌های فملی، فولاد، شپنا، خودرو، وتجارت، شبندر و خساپا از پر بیننده‌ترین نماد‌ها بودند.

 

امروز شاخص کل فرابورس نیز با ۶۰۳ واحد ریزش به عدد ۱۷ هزار و ۲۲۱ واحد رسید. امروز نماد‌های میدکو، مارون، کگهر، آریا، شگویا، ذوب و صبا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند و نماد‌های دی، ذوب، شگویا، صبا، مادیرا، کرمان و بجهرم پر بازدیدترین، بودند.

 

در خصوص تحولات بورس، یوسف اصلانی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با دیدار گفت: امروز به‌رغم ریزش ۵۰ هزار واحدی شاخص کل، صف فروش فملی و فخوز جمع شد و فولاد مبارکه، معاملات قابل قبولی داشت. همچنین شبندر از طرف حقوقی‌اش، پشتیبانی جانانه‌ای شد و صف فروش به صفر رسید.

 

اصلانی ادامه داد: با توجه به حمایت‌های امروز می‌توان امیدوار بود صف‌های فروشی که هنوز پا برجا است در روز‌های آینده جمع شود. مجموع شرایط بازار به گونه‌ای است که انتظار می‌رود شاخص کل یک میلیون و ۵۰۰ الی یک میلیون و ۵۵۰ محدوده حمایت قطعی باشد و شاخص کل از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پایین‌تر نیاید.

 

وی درباره تداوم صف‌های فروش به‌رغم حمایت حقوقی‌ها گفت: در یک‌سال گذشته، سهامداران تازه وارد زیادی به بازار آمدند و این افراد رفتار‌های هیجانی دارند. اگر کوچک‌ترین برگشتی را در بازار ببینند دوباره به صف خرید برمی‌گردند. این رفتار‌ها از تازه وارد‌ها عجیب نیست. از طرفی تعدادی از حقوقی‌ها و بازیگران بازار از صف فروش برخی سهام، عدد قابل توجهی خرید نکردند و منتظر تثبیت شرایط کلی بازار بودند.

 

این تحلیلگر بورس درباره پیش‌بینی‌اش از وضعیت فردا گفت: با توجه به عملکرد غیرقابل پیش‌بینی بازیگران تازه وارد حقیقی، پیش بینی سخت است، اما انتظار می‌رود تا پس فردا صف‌های فروش کلا جمع بشود. وقتی شاخص کل به محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ الی یک میلیون و ۵۵۰ هزار برسد به سوی جمع شدن صف‌های فروش می‌رویم. بازار، هیجانی است و ممکن است محدوده حمایتی، مقداری بالا یا پایین بشود، ولی به زمان جمع شدن صف‌های فروش کاملا نزدیک می‌شویم. البته بعد از این هم بین یک الی دو ماه، شاخص دیگر رشد بالا نخواهد داشت و ریکاوری می‌کند. بعد از آن رشد‌های خوبی را شاهد خواهیم بود.

 

اصلانی تاکید کرد: حتی اگر شاخص کل عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار را از دست بدهد و وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشود نیز جای نگرانی نیست و در مدت دو الی سه روز مجددا به محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار بازمی‌گردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی