تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

واکنش آموزش و پرورش به مخالفت ستاد کرونای تهران با بازگشایی مدارس

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به مخالفت ستاد کرونای تهران با بازگشایی حضوری مدارس واکنش نشان داد.

کد خبر: ۶۹۵۹۵
۱۱:۴۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
واکنش آموزش و پرورش به مخالفت ستاد کرونای تهران با بازگشایی مدارس
 
دیدارنیوز - رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به مخالفت ستاد مقابله با کرونای تهران با بازگشایی حضوری مدارس گفت: ما اعلام کردیم در هر صورت سلامت دانش‌آموزان برای ما اولویت است، طبیعتا در شرایطی که سلامتی دانش‌آموزان مورد تهدید باشد از بستر فضای مجازی و سایر بسترها برای آموزش استفاده می‌کنیم. طبیعتا آموزش‌های حضوری تاثیر بیشتری دارد، اما این شرایط یک انتخاب نیست، بلکه شرایط اجباری است. 

وی ادامه داد: اگر به دلایلی مثل حفظ سلامتی دانش‌آموزان ما مجبور باشیم، دانش‌آموزان را به صورت حضوری در کلاس‌های درس نداشته باشیم باید از بستر‌های مختلف استفاده کنیم. البته در کنار آموزش‌های مجازی آموزش‌های تلویزیونی هم ارائه می‌شوند، یعنی تدریس دروس از طریق تلویزیون که امکان دانلود آن و استفاده مکرر از درس‌ها را فراهم می‌کند. طبیعتا با توجه به اینکه زمان و فضا در فضای مجازی متفاوت از کلاس حضوری است ۳۰ تا ۴۵ دقیقه آموزش می‌تواند زمان مفیدی برای آموزش مجازی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: البته این بدان معنا نیست که ۳۰ تا ۴۵ دقیقه فقط زمان آموزش صرف باشد، در عین حال زمان‌های دیگری برای ارزیابی یادگیری، ارائه بازخورد، بررسی تکالیف اختصاص خواهد یافت.

حکیم‌زاده افزود: در مجموع سال گذشته همکارانی که در فضای مجازی کار می‌کردند، جمع‌بندی شان این بود که میزان ساعت‌هایی که برای آموزش مجازی صرف می‌شود، حتی ممکن است از کلاس‌های حضوری نیز بیشتر باشد.

وی در خصوص اظهارنظر معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اینکه اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس با جمعیت بیش از ۳۰ نفر دشوار خواهد بود، گفت: ما در دستورالعمل‌هایمان برای آغاز آموزش در سال تحصیلی، سه منطقه را شناسایی کرده‌ایم. منطقه سفید که مناطق کم جمعیت مانند روستاها و عشایری هستند که مشکلی برای آموزش حضوری ندارند، از طرفی مدارس کم جمعیتی داریم که برخی از این مدارس تعداد دانش‌آموزانشان از ۱۰ نفر  کمتر است و می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند. مناطقی هم که وضعیت قرمز داشته باشند به طور کلی آموزش در آنها در بستر مجازی است. زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کنند که منطقه‌ای و استانی وضعیت قرمز دارد، طبیعتا ما نیز بازگشایی مدارس را نخواهیم داشت و تابع پروتکل‌ها هستیم. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش ترکیبی نیز مربوط به مناطق زرد است که با تقسیم‌بندی و فاصله‌گذاری انجام می‌شود و هر تصمیمی که در شورای مدرسه اتخاذ شود با اولویت حفظ سلامتی دانش‌آموزان و رعایت پروتکل های بهداشتی است. در هر حال اگر دانش‌آموزان در آموزش ترکیبی قرار است در کلاس درس حضور داشته باشند، ساعت‌های حضورشان منعطف خواهد بود و عین مدل آموزش‌های حضوری در شرایط عادی نخواهد بود.

حکیم‌زاده گفت: نه تنها در ایران بلکه در هیچ کجای دنیا شرایط کروناویروس قابل پیش بینی نیست؛ یعنی اینگونه نیست که بگوییم چهار ماه مدرسه و آموزش تعطیل شود و سپس کرونا تمام خواهد شد. کما اینکه در سال گذشته زمانی که مدارس تعطیل شدند، بخش‌های مختلف کشور پیش‌بینی‌شان این بود که ما تا شروع فصل گرما درگیر کرونا خواهیم بود، اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در تابستان شرایط حاد‌تری به نسبت اسفند و فروردین داشتیم. 

وی تصریح کرد: از جهت پیش بینی شرایط، وضعیت این گونه نیست که پیش بینی کنیم طی ۴ یا ۶ ماه این اتفاق به طور کامل تمام خواهد شد. امروز نیز در سطح بین‌المللی اظهارنظرهایی توسط متخصصان شده که نشان می‌دهد، این اندیشه که به زودی ما شرایط فعلی را پشت سر می‌گذرانیم، یک مقدار غیرواقع بینانه است. بنابراین چون کرونا قابل پیش‌بینی نیست، نمی‌توان جریان آموزش، جریان زندگی و تحصیل ۱۵ میلیون دانش آموز را متوقف کرد. قطعا مدرسه بهترین جا برای آموزش بوده و ماموریت آموزش و پرورش این است که در هر شرایطی بتوان از هر بستری برای آموزش استفاده کند.

حکیم زاده درباره اقدامات سایر کشورها در شرایط شیوع کرونا گفت: تجربه کشورهای مختلف نشان می‌دهد که آنها نیز کم و بیش با این چالش‌ها درگیر بوده‌اند، اما با توجه به اینکه ما در کشورمان هم از بستر فضای مجازی و آموزش‌های تلویزیونی استفاده کردیم و هم توزیع درسنامه‌ها را داشتیم و از طرفی آموزش‌ها به صورت حضوری در مناطق کم‌جمعیت هم ارائه شد، یک تجربه واقعاً ممتاز با دستاوردهای خوب را بدست آوردیم. امیدواریم با ارتقاء و تقویت بسترهای موجود سال جدید را بدون مشکل شروع کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید دغدغه و مسئله خانواده‌ها را هم در نظر داشت. بی‌برنامه رها کردن میلیون‌ها کودک و نوجوان نمی‌تواند راهکار خوب و مناسبی باشد آن هم در شرایطی که هیچ چشم‌انداز روشنی در این شرایط وجود ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پایان درباره شبکه‌هایی که در سال تحصیلی آینده مسئولیت آموزش‌های تلویزیونی دروس را خواهند داشت، گفت: شبکه‌های تخصصی قرآن و معارف در درس‌هایی که متناسب با این شبکه هست به کمک ما خواهند آمد و از شبکه‌های رادیویی که قبلا استفاده می‌شد کماکان استفاده می‌شود. همچنین شبکه‌های استانی نیز در کنار شبکه‌های سراسری یا از طریق بازپخش برنامه‌ها یا از طریق تولید برنامه‌های استانی در کار آموزش به ما کمک خواهند کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی