تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ارائه خدمات رایگان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ارایه خدمات رایگان به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان‌ بهزیستی خبرداد.

کد خبر: ۶۹۵۸۸
۱۱:۱۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
ارائه خدمات رایگان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی
 
دیدارنیوز - حسن روحانی نیا در نشستی خبری ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت:  این نشست با محور ارایه خدمات رایگان قضایی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، راه اندازی سامانه نوبت دهی آنلاین و ارایه خدمات نوین در دوران شیوع کرونا برگزار شده است.

وی افزود: قوه قضاییه با ورود آیت الله رییسی قدم در راه تحول بزرگ  در حوزه قضایی گذاشت و به لطف خدا آثار قدم هایی که برداشته شده است مشاهده می شود.

روحانی نیا تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده، سامانه مواسات است. رییس قوه گفته اند چرا یک فرد محکوم به لحاظ مالی باید از خدمات حقوقی محروم باشد و این دستور برای ما تکلیف بود و کانون بصورت مستقیم ورود پیدا کرد و از کمیته امداد ورییس بهزیستی دعوت شد و به لطف خدا با تفاهم نامه ای که با این دو سازمان امضا شد امروز محرومین در مراجعه به دفاتر خدمات قضایی مبلغی را نباید پرداخت کنند. تاکنون چند ده هزار نفر از افراد محروم در آستانه این هستند از خدمات رایگان دفاتر ما استفاده کرده و مشمول تفاهم نامه شوند.

وی افزود: یکی از اقدامات ما سامانه نوبت دهی الکترونیک در دفاتر خدمات قضایی است که با توجه به شیوع کرونا از اواخر سال ۹۸ موضوع ارایه خدمات غیرحضوری مورد توجه قرار گرفت.  ۱۲۰۰ دفتر خدماتی که در سراسر کشورند امروز مجهز به نوبت دهی الکترونیک هستند و مردم می توانند با مراجعه به سایت کانون دفاتر الکترونیک قضایی وارد قسمت نوبت دهی الکترونیک شوند و هر دفتری که را که تمایل داشتند انتخاب کنند و در روز و ساعت دلخواه به دفاتر مراجعه کنند.

وی با اشاره به دادرسی غیر حضوری گفت: با تلاش رییس قوه موضوع دادرسی الکترونیک و دادرسی مجازی در دستور کار قرار گرفته است و بعنوان پایلوت در استان خراسان جنوبی این اتفاق صورت گرفته و چند صد جلسه تشکیل شده است. ما طرحی در مرکز فناوری قوه اجرایی کردیم که مردم به جای اینکه در جلسات دادگاه حاضر شوند می توانند در دفاتر خدمات قضایی حاضر شوند و به صورت غیرحضوری با مرجع قضایی ارتباط پیدا کنند و این امر فرصت خوبی است برای اینکه در وقت و انرژی صرفه جویی کنیم. این فرایند هنوز در کل کشور اجرایی نشده اما در یکی دو استان عملیاتی  شده و آثار مثبتی داشته است. ان شاءالله با دفاتر خدمات در سراسر کشور زمینه توسعه این طرح به زودی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز تماس در کانون دفاتر خدمات قضایی برای رفع مشکلات مردم در معطلی در دفاتر گفت: به مردم  در سراسر کشور می گوییم به جای مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات قضایی از قبل برای دریافت  نوبت الکترونیک اقدام کنند زیرا نیاز هست مردم با این سامانه‌ها آشنا شوند. مردم یعنی اعم از وکلا و افراد عادی که ممکن است با مشکلاتی مواجع شوند. برای رفع این مشکل در کانون مرکز تماس راه اندازی می شود و زمینه های ایجاد مرکز تماس فراهم شده است تا این گونه مشکلات رفع شود.

رئیس کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با اشاره به صدور گواهی عدم سوء پیشینه در پایان گفت:  در فرایند صدور این گواهی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ورود پیدا کردند و مرجع پاسخگویی مجتمع قضایی سجل کیفری است اما آنجا نیاز به برخی کمک های سازمانی داشتند که با کمک کانون این مشکل برطرف خواهد شد.


منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی