تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

اعلام معیارهای انتخاب سرباز نمونه

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا چگونگی برگزاری دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر( جوان سرباز) را تشریح کرد.

کد خبر: ۶۹۴۰۸
۱۵:۱۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
اعلام معیارهای انتخاب سرباز نمونه
 
دیدارنیوز - سردار محمد شرفی درباره برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) (جوان  سرباز) اظهارکرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح به منظور افزایش روحیه کار، ایجاد انگیزه رقابت سالم، ارتقای منزلت اجتماعی، تجلیل از مقام شامخ سربازی و ارج نهادن به خدمات صادقانه و ... برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) - (جوان سرباز) توسط معاونت نیروی انسانی ناجا صورت پذیرفته است.

وی افزود: این جشنواره با تأسی از ایثار و رشادت های حضرت علی اکبر(ع) به عنوان جوان سرباز امام حسین(ع) با پیشنهاد ناجا از سال ۸۸ تاکنون برگزار شده و هدف از آن ارتقای جایگاه و منزلت خدمت سربازی، هویت بخشی به جوانان سرباز، تکریم سربازان و ارتقای روحیه و انگیزه خدمتی آنان، نشاط آفرینی در جامعه سربازی و مهمتر از همه معرفی الگوی سرباز نمونه انقلاب اسلامی است.

 اهداف برگزاری جشنواره جوان سرباز
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در تشریح اهداف جشنواره حضرت علی اکبر (ع) (جوان سرباز) اظهارکرد: تجلیل، تکریم و ارائه الگوهای موفق و برتر به جامعه سربازان نیروهای مسلح و فرهنگسازی با تأکید بر ارزش ها و آموزه های اسلامی، انقلابی و ملی، ارتقای روحیه و انگیزه خدمتی سربازان، تقویت نگرش مثبت و ارتقای رفتاری فرماندهان، مسئولان و کارکنان نسبت به جامعه سربازان برخی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

شرفی ادامه داد: ارتقای نشاط و پویایی و هویت بخشی به جامعه سربازان، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در سربازان، ارتقای سطح منزلت و قداست خدمت وظیفه عمومی در جامعه و کشور، تقویت و تعمیق وحدت، انسجام و یکپارچگی در نیروهای مسلح، زمینه سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده جوانان، الگوسازی مناسب برای جوانان سرباز و کمک در جهت رشد و ارتقای هدفمند آنان، شناسایی جوانان سرباز مستعد و توانمند و برنامه ریزی مناسب برای سازماندهی و حمایت از آنان، ارزش نهادن به اندیشه و کارکردهای سازنده جوانان سرباز در تمام عرصه ها و ... از دیگر اهداف برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) (جوان سرباز) است.

وی در توضیح خلاصه روند اجرای برگزاری دوازدهمین جشنواره جوان سرباز در ناجا خاطرنشان کرد: برابر تدابیر ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور ارتقای منزلت خدمت سربازی و تقدیر و قدردانی از تلاش کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و نشاط آفرینی در جامعه سرباز، مقرر شد  جشنواره حضرت علی اکبر (ع) (جوان سرباز) طی چهار مرحله شهرستانی، استانی، سازمانی و نیروهای مسلح برگزار شود و طی آن از سربازان نمونه نیروهای مسلح تجلیل به عمل آید.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) (جوان سرباز) نیروهای مسلح به میزبانی سپاه برگزار خواهد شد، گفت: نیروهای مسلح موظف شدند که جشنواره های داخلی خود را برگزار و ضمن تجلیل از سربازان نمونه مطابق سهمیه تعیین شده، افراد منتخب را برابر محورهای تعیین شده به جشنواره نهایی معرفی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که محورهای ده گانه انتخاب سرباز نمونه چیست ؟ اعلام کرد: "سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ملی"؛ "سرباز، ایثارگری و فداکاری (شهید، جانباز)"، "سرباز، وظیفه شناسی و اقدام برجسته"، "سرباز، امور فرهنگی هنری و تبلیغاتی" و "سرباز، خلاقیت و فناوری" از جمله محورهای انتخاب سرباز نمونه است.

شرفی اضافه کرد: "سرباز، ورزش و تربیت بدنی"؛ "سرباز، نظم و انضباط اجتماعی"؛ "سرباز، مسئولیت پذیری و خانواده"؛ "سرباز، دینداری و بصیرت"و "سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی" از دیگر محورهای انتخاب سرباز نمونه است.

وی در بخش دیگری از سخنان  با بیان اینکه اولین مرحله جشنواره، در سطح شهرستانی - رده ای همزمان با مراسم گرامیداشت روز سرباز برگزار شد، گفت: ناجا نسبت به برگزاری تعداد ۵۴۲ مورد جشنواره در کلیه رده ها و شهرستان های خود اقدام کرد و از تعداد ۳۰۹۰ نفر از کارکنان وظیفه منتخب تقدیر صورت گرفت.

شرفی اضافه کرد: پس از اطلاع رسانی، فراخوان، داوری و انتخاب کارکنان وظیفه نمونه، دومین مرحله جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع)(جوان سرباز) در تمامی فرماندهی انتظامی استان ها، یگان ها و مرزبانی استان ها با مشارکت جمع کثیری از کارکنان وظیفه و با حضور مقامات و مسئولان استانی و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در سطح استان ها در آذر و دی ماه سال جاری و با اجرای برنامه های متنوع و جذاب برگزار شد.

وی با بیان اینکه تعداد جشنواره های برگزار شده در این مرحله در مجموع ۹۲ مورد بوده است، توضیح داد: با تشکیل کمیته داوری متشکل از فرماندهان، مسئولان استانی و نمایندگان عقیدتی، حفاظت و بازرسی در سطح فرماندهی انتظامی استان ها، فرماندهی مرزبانی استان ها ،یگان ها، مدارک و مستندات موجود تعداد ۷۰۰ نفر به عنوان سرباز نمونه، ۹۵ نفر کارکنان کادر مرتبط با امور کارکنان وظیفه و ۲۵ رده موفق در جشنواره استانی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفته اند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: در بهمن ماه ۹۸، با تشکیل کمیته داوری متشکل از کارشناسان خبره در معاونت نیروی انسانی ناجا نسبت به بررسی و مطالعه دقیق سوابق و مستندات ارسالی سربازان نمونه منتخب استان ها و یگا ن های در محورهای ده گانه اقدام و تعداد ۲۷ نفر وظیفه، ۵ نفر رده موفق، ۶ نفر کادر ساعی و ۷ نفر خانواده معظم شهد و جانباز وظیفه انتخاب و در اجرای تدابیر ابلاغی مقرر شد در جشنواره مرحله سازمانی ناجا در تاریخ ۱۲ اسفند سال گذشته تجلیل به عمل آید.

 وی تاکید کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره مذکور لغو و برابر پیگیری های به عمل آمده از ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد مراسم مذکور به صورت غیر حضوری در تیرماه ۹۹ برگزار و از نفرات منتخب با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر شد.

شرفی در خصوص برگزاری مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع)(جوان) سرباز به میزبانی سپاه پاسداران اظهارکرد: پس از تشکیل کمیته داوری نهایی با حضور نمایندگان ستادکل نیروهای مسلح و سازمان های نیروهای مسلح در اردیبهشت ماه ۹۹، نفرات منتخب ناجا به تعداد یک نفر وظیفه، دو خانواده معظم شهدا، سه نفر کادر ساعی و یک رده موفق انتخاب شد و با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تدابیر ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) (جوان سرباز) به میزبانی سپاه ( که پیش از این می بایست در اردیبهشت ماه ۹۹ برگزار شود) به صورت غیرحضوری و در تیرماه ۹۹ اجرا و از نفرات منتخب تقدیر و تشکر به عمل آید.

به گزارش پایگاه خبری پلیس جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در پایان با تاکید بر اینکه "سربازان وظیفه را  فرزندان خود می دانیم و نور چشمانمان هستند"، گفت:  سردار "حسین اشتری" - فرمانده محترم نیروی انتظامی - همواره بر لزوم "تکریم" مقام سربازان و ارتقای روحیه خدمتی آنان تاکید دارند. برای تحقق این دغدغه و انتظار فرمانده ناجا  همه همت و تلاشمان را به کار می گیریم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی