تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پرونده کنکور ۹۹ امروز بسته می شود

پرونده کنکوری های سال ۹۹ امروز با رقابت بیش از ۱۷۰ هزار داوطلب گروه آزمایشی زبان های خارجی امروز شنبه اول شهریور بسته می شود.

کد خبر: ۶۹۳۱۸
۰۸:۵۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
پرونده کنکور ۹۹ امروز بسته می شود
 
دیدارنیوز - فرایند برگزاری کنکور از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر آغاز شد و روز پنجشنبه ۳۰ مرداد نیز داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و فنی و ریاضی آزمون خود را برگزار کردند، روز گذشته( جمعه ۳۱ مرداد) در سوین روز برگزاری این ماراتن علمی، نیز داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی رقابت کردند  و در نهایت پرونده کنکوری سال ۹۹ امروز شنبه اول شهریور با رقابت بیش از ۱۷۰ هزار داوطلب برای همیشه بسته خواهد شد.

کلید اولیه سئوالات آزمون سراسری (داخل کشور) از ساعت ۲۱ دوشنبه سوم شهریور و کلید سئوالات آزمون داوطلبان خارج از کشور نیز بعد از ظهر روز چهارشنبه ۵ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور رفع نواقص و مشکلات حوزه های برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ از نظر اجرای پروتکل های بهداشتی و در راستای برگزاری هر چه بهتر فرایند آزمون در روزهای آزمون از داوطلبان این آزمون از جمله از داوطلبان معلول و استثنایی نظرسنجی می کند و برای این منظور فرم نظرسنجی بر روی سایت این سازمان قرار گرفتهاست.
کل ظرفیت پذیرش داوطلبان اعم از دانشگاه‌های دولتی، آزاد و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی یک میلیون و ۹۲ هزار نفر است که ۹۱۲ هزار نفر آن برای پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده و داوطلبان آن احتیاج به شرکت در کنکور ندارند. به این ترتیب که ۲۰ درصد این ظرفیت‌ها برای دوره‌های روزانه دانشجو پذیرش می‌کنند و مابقی آن نیز در نوبت دوم بدون آزمون دانشجو پذیرش خواهند کرد.

در نهایت حدودا ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت برای رشته های با آزمون در دانشگاه‌ها اختصاص یافته و کنکور چهار روزه امسال برای کسب رتبه این تعداد از داوطلبان رشته‌های با آزمون برگزار می‌شود.

نتایج اولیه کنکور ۹۹ هفته اول مهرماه اعلام خواهد شد و زمان انتخاب رشته داوطلبان نیز در همان هفته خواهد بود. نتایج نهایی نیز دیرتر از هفته اول آبان اعلام نمی‌شود و در صورت فشرده کردن فرایندهای بررسی و اعلا نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، شاید نتایج اولیه زودتر از موعد تعیین شده نیز اعلام شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی