تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ماجرای جدید در نشست خبری ترامپ: تیراندازی در نزدیکی کاخ سفید

کنفرانس خبری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر خبرساز شد. وسط برنامه در نزدیکی کاخ سفید تیراندازی باعث قطع نشست خبری ترامپ شده است.

کد خبر: ۶۸۳۶۳
۱۶:۳۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

ماجرای جدید در نشست خبری ترامپ: تیراندازی در نزدیکی کاخ سفید

دیدارنیوز ـ سرویس جهان: از زمانی که پای دونالد ترامپ به کاخ سفید رسیده، اکثر نشست‎های خبری وی پر سر و صدا برگزار شده است. در بیشتر مواقع سخنان وی باعث بهم خوردن نشست و یا جنجالی شدن این نشست‎ها شده است؛ اما این بار ناامنی در اطراف کاخ سفید این نشست را جنجالی کرد. در حالی که کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده است، اما هنوز بعضی شهرها شاهد تظاهرات‌های مردمی و آشوب های خیابانی است. اطراف کاخ سفید که از چندین ماه پیش صحنه تظاهرات‌ مردمی علیه نژادپرستی بوده، در حال حاضر نیز به یک منطقه خبرساز و البته ناامن برای ترامپ مبدل شده است.

 

به گزارش رویترز، بعد از ظهر دوشنبه در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جهوری آمریکا با خبرنگاران در حال گفت‎‌و‌گو بود، توسط محافظان شخصی خود فوراً به بیرون نشست منتقل شد.در حالی که از محافظ خود می‌پرسید: «چه خبر شده؟» سخنان خود را نیمه کاره رها کرد و به بیرون رفت. ترامپ حدود ۹ دقیقه بعد بازگشت و به خبرنگاران گفت مأموران سرویس مخفی به یک مظنون شلیک کرده و او را زخمی کرده‌اند. به گفته وی اوضاع تحت کنترل سرویس مخفی است که مسئولیت حفاظت از جان رئیس جمهوری را بر عهده دارد. ترامپ گفت که هنوز هویت فرد مسلح و چگونگی مجروح شدنش معلوم نیست و به بیمارستان منتقل شده است. ترامپ در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از او پرسید آیا هراسیده گفت: «الان من هراسان به نظر می‌رسم؟ جای تأسف دارد که دنیا این چنین شده اما دنیا همیشه جای خطرناکی بوده... به گذشته که نگاه می‌کنید، به سده‌های پیش، دنیا همیشه جای خطرناکی بوده و این وضعیت ادامه خواهد داشت. به نظرم برای مدت‌ها هم این چنین خواهد ماند».

 

حساب توییتری سرویس مخفی آمریکا هم تایید کرده که یکی از افسران ما در جریان تیراندازی در خیابان پنسیلوانیا درگیر شده است. پلیس و ماموران انتظامی در محل حاضرند. اطلاعات بیشتر به زودی منتشر می‌شود.

 

این اتفاق در نشست خبری روزانه کاخ سفید درباره ویروس کرونا رخ داده است. ترامپ چند ماه پیش از ترس معترضین به زیر زمین کاخ سفید رفته بود و این بار به دفتر خود پناه برد. آمار مبتلایان و کشته شده‌ها توسط ویروس کرونا در آمریکا رتبه یک در جهان را دارد. بسیاری از شهروندان آمریکایی از عملکرد ترامپ ناراضی هستند و مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس باعث شروع اعتراضات فراگیر در آمریکا شده است که دامنه آن تا امروز ادامه داشته است. هنوز معلوم نیست که تیراندازی بیرون کاخ سفید به دلیل سوء قصد به ترامپ بوده است یا خیر. شاید برای فهمیدن ابعاد جدید ماجرا باید کمی بیشتر منتظر ماند. 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی