تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بازگشت لیگ قهرمانان اروپا با فوتبال تماشایی زیدان و گواردیولا

امشب و فرداشب رقابت‌های لیگ قهرمان باشگاه‌های اروپا بعد از شیوع ویروس کرونا برای مدت پنج ماه تعطیل شده بود، از سرگرفته می‌شود و در دیدارهای امشب منچسترسیتی با هدایت گواردیولا به مصاف رئال مادرید و زیدان، یوونتوس با رونالدو به مصاف المپیک لیون می‌روند. در دیدارهای فرداشب هم بارسلونا با نابغه آرژانتینی خود به مصاف ناپولی و بایرن مونیخ به مصاف چلسی خواهد رفت.

کد خبر: ۶۸۰۴۳
۱۶:۳۶ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
بازگشت لیگ قهرمانان اروپا با فوتبال تماشایی زیدان و گواردیولا
 
دیدارنیوزبابک مجیدی: لیگ قهرمانان اروپا بعد از ۵ ماه تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا از امشب باردیگر پرده جدیدی از مسابقات را کنار خواهد زد. لیگ قهرمانان اروپا جذابترین تورنمنت فوتبالی اروپا و دنیاست که خیل عظیمی از مخاطبان فوتبال در دور دنیا را کنار قاب جادویی می‌نشینند تا بازی تیم محبوب خود را تماشا کنند. این دور از رقابت‌ها به دلیل ویروس کرونا قرار است از مرحله یک چهارم نهایی تا انتها به صورت متمرکز در ده روز در کشور پرتغال و شهر لیسبون برگزار شود. اما ۴ دیدار مرحله برگشت مرحله یک هشتم نهایی قرار است به طور معمول در خانه تیم‌های حاضر در این مرحله برگزار شود. شاید انتخابی اجباری و تلخ برای تیم‌های مطرح دنیا که با حضور تماشاگران پرشور خود به این جام برسند. این رقابت‌ها همچنین مثل دیدار‌های لیگ‌های معتبر فوتبال بدون تماشاگر خواهد بود و جذابیت فوتبال را تا حدودی کم خواهد کرد. سرانجام باید دید از غول‌های بزرگ فوتبال اروپا کدام تیم به ساکت‌ترین قهرمانی اروپا خواهد رسید.

مصاف زیدان و پپ در انگلستان
منچسترسیتی و رئال مادرید امشب در ورزشگاه اتحاد، بازی برگشت خود را انجام خواهند داد. دیدار رفت با تفکرات شطرنج‌گونه پپ گواردیولا به نفع این مربی نامدار اسپانیایی تمام شد و رئال مادرید کار بسیار دشواری برای غلبه بر این تیم پر سروصدای شهر منچستر خواهد داشت. رئال مادرید تحت هدایت زیدان توانست امسال در رقابت‌های لیگ اسپانیا موسوم به لالیگا قهرمان شود و با همین انگیزه برای بردن منچستر به انگلستان آمده است. کاپیتان راموس، محبوب‌ترین و جنگنده‌ترین بازیکن این باشگاه غایب سرنوشت‌ساز این دیدار است و زیدان کار بسیار دشواری مقابل حملات ویرانگر و بی‌رحم منچسترسیتی خواهد داشت. از طرف دیگر، منچسترسیتی امسال در لیگ برتر انگلستان، قافیه را به رقیبش یعنی لیورپول واگذار کرد و بعد از حذف در مقابل آرسنال در مرحله نیمه نهایی جام حذفی انگلستان، سخت درپی قهرمانی در مطرح‌ترین تورنمنت فوتبالی اروپا است. سیتی با تکیه بر حملات سریع و سرعت بازیکنان هجومی خود که دراین فصل بیش از ۱۰۰ گل را به ثمر رساند می‌تواند از این مرحله با گذر از تیم برتر این تورنمنت با ۱۳ قهرمانی، به سمت کسب جام برود.
 
بازگشت لیگ قهرمانان اروپا با فوتبال تماشایی زیدان و گواردیولا
 
کار راحت مونیخ مقابل چلسی جوان
بایرن مونیخ قهرمان پرتکرار لیگ آلمان، در بازی برگشت مقابل چلسی انگستان قرار خواهد گرفت. بایرن مونیخ در دیدار رفت در استمفوردبریج چلسی را تحقیر کرد و با سه گل به پیروزی رسید تا کار راحتی برای حضور در مرحله داشته باشد. بایرن مونیخ طبق روال هرساله قهرمان بوندس لیگا و جام حذفی این کشور شد تا انگیزه‌ی فراوانی برای کسب سومین جام فصل داشته باشد. بایرن مونیخ بعد از تغییر مربی کروات خود و انتخاب مربی بومی، توانست رکورد سریعترین قهرمانی در بوندس لیگا را که در اختیار پپ گواردیولا بود را بشکند و بار دیگر قهرمان شود. از طرف دیگر، چلسی امسال با کاپیتان سال‌های نه چندان دور خود در فصل اول هدایتش یعنی کاپیتان  فرانک لمپارد فصل نسبتا خوبی سپری کرد. او با آبی‌های لندن با کسب مقام چهارم، بلیط حضور در لیگ قهرمانان برای فصل بعد را رزرو کرد، نایب قهرمان جام حذفی شد و با چلسی از مرحله گروهی صعود کرد. چلسی در مقابل بایرن مونیخ از پیش بازنده است و کار بسیار دشواری مقابل آماده‌ترین تیم آلمان خواهد داشت و باید دید آیا فرانک لمپارد می‌تواند با تیم جوان و شجاع خود شگفتی عجیبی در خاک ژرمن‌ها رقم بزند یا خیر.
 
بازگشت لیگ قهرمانان اروپا با فوتبال تماشایی زیدان و گواردیولا

مسی، ستین و دوستان مقابل ناپولی سخت‌کوش
بارسلونا یکی از محبوب‌ترین تیم‌های اسپانیا و جهان باید با بهترین فوتبالیست دنیای امروز یعنی لیونل مسی به مصاف  سختکوش‌ترین تیم ایتالیا یعنی ناپولی برود. بارسلونا خوب می‌داند قهرمان نشدن در این جام بعد از ۵ فصل شاید دیگر در سال‌های آینده رسیدن به این جام دشوار باشد. بارسلونا فصل گذشته شانس این را داشت که در بهترین فرم خود، بار دیگر قهرمان سه گانه شود، اما بازگشت شکوه‌انگیز لیورپول در خانه مقابل بارسلونا جلوی این کار را گرفت و روند افت بارسلونا شروع شد. بارسلونا در این فصل ارنستو والورده را بعد از ناکامی در کسب سوپرکاپ اسپانیا برکنار کرد و کیکه ستین مربی پیشین رئال بتیس را جانشین او کرد، اما این تغییر هیچ نتیجه‌ای جز شکست مقابل رقیب دیرینه یعنی رئال مادرید در لالیگا نداشت و شاید او با نتیجه نگرفتن در این فصل رقابت‌ها صندلی نخست باشگاه را از دست بدهد. لیونل مسی ستاره آرژانتینی این باشگاه می‌داند برای کسب عناوین فردی چشم به قهرمانی در این رقابت‌ها دوخته و تلاش خود را می‌کند تا قهرمانی بارسلونا در این تورنمنت را کسب کند. از طرف دیگر ناپولی تیم سختکوش و با انگیزه ایتالیا با گنارو گتوزو بعد از کسب جام حذفی این کشور انگیزه فراوانی خواهد داشت تا بتواند با عبور از بارسلونا به مسیر شگفتی خود ادامه داد. دیدار رفت این دو تیم در ناپل با مساوی یک یک تمام شد.
 
بازگشت لیگ قهرمانان اروپا با فوتبال تماشایی زیدان و گواردیولا

رونالدو و مرد سیگاری مقابل لیون
یوونتوس بعد از قهرمانی سریالی خود در ایتالیا، حالا چشم به قهرمانی در لیگ قهرمانان دوخته تا با تجربه ستاره پرتغالی خود با عبور  از لیون به سمت قهرمانی در این رقابت‌ها حرکت کند. یوونتوس با وجود بوفون، رونالدو، دیبالا و دلیخت قهرمانی سری آ خود را با دشواری ممکن به دست آورد. راه راه پوشان سفید مشکی این فصل را با یک امتیاز اختلاف از رقیب دیرینه خود یعنی اینتر بردند تا انگیزه قهرمانی در این رقابت‌ها داشته باشند. کریستیانو رونالدو بعد از ناکامی در کسب کفش طلای اروپا، و تعطیلی اهدای توپ طلا در این فصل، تمام تمرکز خود را برای کسب بهترین فوتبالیست دنیا از نظر فیفا را خواهد گذاشت تا با هدایت تیمش به سمت قهرمانی این مسیر رای برای خود هموار کند. در طرف دیگر لیون تیم پرریشه و پرهوادار فرانسه بعد از پیروزی مقابل یوونتوس در دیدار رفت حالا بعد از گذشت پنج ماه از آن برد، به دنبال یک شگفتی در خاک ایتالیا و حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا است. رودی گارسیا مربی پیشین رم که به خوبی با جو ایتالیا آشنا است می‌تواند با چاشنی بدون تماشاگر بودن این دور از مسابقات به خوبی تیمش را سکوتی ترسناک مقابل یووه کار خود را پیش ببرد و راهی مرحله بعد شود.
 
بازگشت لیگ قهرمانان اروپا با فوتبال تماشایی زیدان و گواردیولا
 
لازم است بگوییم این چهار دیدار، امشب و فرداشب از ساعت 11:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد. امشب منچسترسیتی با رئال مادرید و یوونتوس با المپیک لیون دیدار خواهند کرد و فرداشب بارسلونا با ناپولی و بایرن مونیخ پذیرای چلسی خواهد بود. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی