تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اصحاب رسانه همواره شرایط سختی را داشته و دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کادر درمان در ۸ سال دفاع مقدس فعال بودند و تاریخ جنگ را نمی‌توان بدون تاریخ پزشکی جنگ نوشت.

کد خبر: ۶۸۰۰۵
۱۵:۵۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از قطعه “مدافعان سلامت" ارکستر سمفونیک تهران که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: حوزه درمان در طی سال‌های مختلف تاریخ در کنار مردم ایران بوده است و به طور خاص در ۴۰ سال اخیر تجربه حضور همدلانه آن‌ها را به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد بودیم و خاطرمان نرفته است که چگونه در کنار رزمندگان اسلام بودند. 
 
او ادامه داد: شاید یادآوری این دوره بد نباشد که جریان درمانی در مقاطع مختلف وقایع تاریخی جایگاه خاصی داشتند. کشور در سال ۵۷ در مجموع ۱۴ هزار پزشک عمومی و متخصص داشت و در طی ۸ سال دفاع مقدس جریان وسیع درمان را این کادر بر عهده داشت.
 
صالحی گفت: در کربلای ۵ در حدود هزار پزشک و جراح حضور داشتند و بیش از ۴۰ هزار مجروح توسط این کادر درمان می‌شدند. لایه‌های مختلف کادر درمانی به شکل لایه به لایه در طی ۸ سال دفاع مقدس وجود داشتند. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تاریخ جنگ را نمی‌توان بدون تاریخ پزشکی جنگ نوشت. 
 
صالحی گفت: بحث مجروحان شیمیایی نیز در زمان جنگ مساله تازه‌ای بود و ۱۰۰ هزار مجروح شیمیایی کادر درمان را درگیر کرد و آن اتفاق شبیه کرونا بود چرا که هیچ شناختی از چگونگی درمان وجود نداشت.
 
او با بیان اینکه کادر درمان ما با پدیده ناشناخته جنگ‌های شیمیایی ارتباط برقرار کرد و آن را گذراند گفت: از اواخر سال گذشته و سال جاری شاهد ایثار و جانفشانی مجدد کادر درمان کشور هستیم و اتفاق بسیار وسیع و گسترده‌ای رخ داده است و در تاریخ ایران زمین باقی خواهد ماند. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت و افزود: از همه همکاران عزیزم در حوزه رسانه و خبر سپاسگزارم که در یک ساله اخیر پا به پای فعالیت‌های مهم کشور حضور جدی داشتند. از سیل سال ۹۸ تا داستان کرونا خبرنگاران در شرایط دشواری که کشور در آن قرار داشت به نحو احسنت در کنار مردم بودند.
 
صالحی افزود:اصحاب رسانه همواره شرایط سختی را داشتند و دارند، اما این شرایط سخت مانع از این نشد که به شرایط سخت مردم فکر نکنند. به طور خاص یکی از مجموعه‌هایی که پا به پای مدافعان سلامت فعالیت کرد خبرنگاران ما بودندچراکه کمک کردند تا جریان شش ماهه اخیر با شرایط بهتر و وفاق وسیع‌تر طی شود. از همه آن‌ها سپاسگزارم و تلاش وافری که داشتند همیار و همراه مدافعان سلامت خواهند بود و این روز را به همه آن‌ها تبریک عرض می‌کنم.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی