تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

حکم دیوان عالی برزیل برای محافظت از بومیان آمازون در برابر کرونا

طی حکمی که دیوان عالی برزیل صادر کرد، دولت برزیل ملزم است اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش کرونا را در جوامع بومی آسیب‌پذیر این کشور اتخاذ کند.

کد خبر: ۶۷۹۹۶
۱۹:۳۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ حکم دیوان عالی برزیل با رأی اکثر قضات ۳۰ روز به دولت جاییر بولسونارو، رییس جمهور فرصت داده تا طرحی برای کاهش تهدید بومیان این کشور در برابر کرونا که می‌تواند برخی قبایل را به کلی از بین ببرد، تهیه کند.
 
این اقدامات باید شامل موانع بهداشتی برای جلوگیری از ورود افراد خارجی به سرزمین‌های محافظت شده قبیله‌ای و قرنطینه کردن بیگانگان باشد، اما دادگاه دستور اخراج فوری کارگران غیرقانونی و معدنچیان را که رهبران بومی می‌گویند در حال گسترش کروناویروس هستند، صادر نکرده است.
 
این اقدام که توسط یک سازمان حامی بومیان برزیل ترتیب داده شده، مورد حمایت شش حزب سیاسی مخالف قرار گرفته است که از بولسونارو به دلیل انکار دومین شیوع وخیم کرونا در جهان انتقاد کرده‌اند.
 
طبق اعلام این سازمان، تاکنون ۶۳۱ نفر از بومیان برزیل به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. همچنین از میان ۸۵۰ هزار بومی این کشور ابتلای ۲۲ هزار و ۳۲۵ نفر به این بیماری تایید شده است. کرونا تاکنون بین نیمی از ۳۰۰ قبیله بومی برزیل شیوع یافته است.
 
این بیماری همه‌گیر، جوامع بومی و بدون دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در مناطق دور افتاده آمازون را در معرض خطر قرار داده و زندگی مشترک آن‌ها در مسکن‌های بزرگ در کنار یکدیگر، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را غیرممکن می‌کند.
 
بنا بر گزارش رویترز، قبیله‌های بومی برزیل با مرگ بزرگانشان به دلیل ابتلا به کروناویروس با مشکل از بین رفتن سنت‌های فرهنگی نیز روبرو هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی