تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

قرنطینه محلی، توصیه سازمان جهانی بهداشت به کشور‌ها

ماریا ون کرکوو رئیس بخش واکنش به بیماری‌های همه‌گیر سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار درباره تبعات اجرای قرنطینه با شدت یکسان در تمام مناطق یک کشور، تاکید کرد که کشور‌ها برای ریشه کنی کووید-۱۹ باید به سمت تدابیر قرنطینه محلی و متناسب با هر منطقه بروند.

کد خبر: ۶۷۴۰۸
۱۲:۴۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ این مقام بهداشت جهانی که ریاست گروه واکنش به همه گیری در بخش بیماری‌های نوظهور را برعهده دارد در مصاحبه اختصاصی با روزنامه انگلیسی تلگراف درباره اقدامات کشور‌ها در اجرای قرنطیه کامل یا جزیی گفت: چنین اقداماتی ابزار‌هایی شفاف و صرفا اجباری بوده که به کشور‌ها فرصتی داد تا زیرساخت‌های بهداشتی خود را برای مقابله کووید-۱۹ تقویت کنند.
 
تا پایان ماه مارس (اسفند-فروردین) که شیوع ویروس کرونا در جهان از کنترل خارج شد بیش از ۱۰۰ کشور قرنطینه کامل یا جزیی را اجرا کردند که روی میلیارد‌ها نفر از مردم تاثیر گذاشت.
 
این مقام سازمان جهانی بهداشت همچنین با توجه به رویداد‌های شش ماه گذشته تاکنون که وضعیت بهداشتی اضطراری در جهان اعلام شد اظهار داشت که هزینه‌های اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی قرنطینه بسیار هنگفت بوده است.
 
وی توضیح داد که قرنطینه چیزی نیست که سازمان جهانی بهداشت توصیه کند، اما لازم بود این روش در برخی کشور‌ها به دلیل شیوع سریع بیماری اجرا شود. اما ما امیدواریم که دیگر لازم نباشد کشور‌های قرنطینه سراسری را دوباره اجرا کنند.
 
کرکوو در مقابل از کشور‌ها خواست از ابزار‌های موجود برای اتخاذ رویکردی «متناسب و بومی شده» برای مهار بیماری‌های عفونی جدید استفاده کنند.
 
ویروس کرونا موسوم به «کووید- ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
 
این ویروس تاکنون بیش از ۱۸ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و آمریکا در صدر همه کشور‌های جهان قرار دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی