تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

مرگ ۴۲ هزار نفر بر اثر کرونا در ایران؟! حریرچی: در روز‌های آینده پاسخ خواهیم داد

براساس ادعای بی بی فارسی از یک منبعی که خود را از دست‌اندرکاران یک نهاد رسمی در ایران معرفی کرده آمار مرگ و میر بر اثر کرونا ۴۲ هزار نفر عنوان شده که با آمار‌های رسمی تفاوت زیادی دارد. تا به این لحظه هیچ واکنشی از طرف وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره دیده نمی‌شود. فقط ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت به دیدارنیوز گفت که به زودی در نشست‌های خبری در این باره پاسخگو خواهند بود.

کد خبر: ۶۷۳۳۰
۱۶:۱۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
دیدارنیوز – سرویس اجتماعی: وبسایت بی بی سی فارسی در گزارشی به تاریخ امروز یعنی ۱۱ مردادماه ۱۳۹۹ مدعی شد که آمار جانباختگان کرونا در ایران بسیار بیشتر از آماری است که به صورت رسمی توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود. در این گزارش آمده است: «داده‌های پزشکی و فهرست‌هایی از موارد قطعی و مشکوک به کووید-۱۹ در ایران به بی‌بی‌سی فارسی رسیده که حاکی از پنهانکاری و لاپوشانی شیوع کرونا و شمار قربانیان و مبتلایان در ایران است. بنا بر فهرست درگذشتگان، قربانیان کرونا در ایران تا پایان تیر ماه به ۴۲ هزار نفر می‌رسند که نزدیک سه برابر آمار رسمی است».

بی بی سی فارسی درباره منبع این اطلاعات نیز نوشته است: «یک منبع ناشناس اطلاعات مربوط به درگذشتگان و مبتلایان قطعی و احتمالی کووید-۱۹ در ایران را به بی‌بی‌سی فارسی داده است. این منبع، که خود را از دست‌اندرکاران یک نهاد رسمی در ایران معرفی کرده، فهرست‌های جداگانه‌ای از درگذشتگان و مبتلایان و مراجعان مراکز درمانی مرتبط با کرونا را برای بی‌بی‌سی فارسی فرستاده است».

البته این رسانه ذکر می‌کند که نمی‌تواند تایید کند که این منبع ناشناس از دست‌اندرکاران نهادی رسمی در ایران بوده یا خیر، ولی با اشاره به توضیحاتی آن اطلاعات را تایید می‌کند: «با توجه به مخفی بودن هویت درزدهندگان اطلاعات و حساسیت فراوان این موضوع، تیمی از گزارشگران بی‌بی‌سی با راستی‌آزمایی دقیق اطلاعات بدست آمده از طریق منابع متعدد و شیوه‌های مختلف، بررسی صحت داده‌ها و تطبیق آماری آن‌ها با سایر گزارش ها، از جمله با آمار مرگ و میر‌های اضافی که پیشتر توسط بی‌بی‌سی منتشر شده بود، تا حد ممکن از صحت اطلاعات ارائه شده کسب اطمینان کرده‌اند».

بعد از اعلام این خبر، خبرنگار دیدارنیوز به سراغ مسئولین وزارت بهداشت رفت و تا این لحظه فقط ایرج حریرچی دبیرکل ستاد ملی مقابله با کرونا جواب تلفن را داد. او در این گفت و گوی بسیار کوتاه این وعده را داد که در روز‌های آینده در نشست‌های خبری به این مساله پاسخ خواهیم داد. حریرچی وقتی اصرار خبرنگار دیدارنیوز درباره اهمیت این خبر و تاثیر آن بر جامعه را شنید باز هم بر نکات خود تاکید کرد که به صورت جداگانه نمی‌توانند با رسانه‌ها صحبت کنند و در نشست‌های خبری درباره این مساله توضیحات ارائه خواهد شد.

تاثیر روانی این خبر در جامعه آنقدر زیاد است که حتی جا دارد همین امروز شخص وزیر بهداشت در این باره توضیحاتی را ارائه کند. در هر صورت دیدارنیوز پیگیری‌های لازم در این باره را ادامه خواهد داد و این توصیه را به مسئولین وزارت بهداشت می‌کند که هر چه زودتر با اسناد و مدارک نسبت به این ادعا شفاف سازی کنند، چون امنیت روانی جامعه در این دوره بحرانی اولویت اول کشور محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
2
0
حتی اگر آمارهای رسمی خود وزارت بهداشت را هم بپذیریم
درصد مرگ و میر کرونا در ایران بسیار بیشتر از رنج بین المللی است.
درصد مرگ و میر کرونا در ایران حدود 5 برابر عربستان و بنگلادش و حدود دو برابر آمریکاست
این یعنی پروتکل درمانی ما اشکال جدید دارد یا ....
چرا هیچ کس پاسخ گو نیست؟؟؟
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی