تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

دیدار آدینه ۷: خواب خوش مسکن؛ متری ۳۲ هزار تومان!

کد خبر: ۶۷۱۷۱
۰۸:۴۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ تارا ماندگار: شاید دیگر هیچ وقت نتوان در زمینی حاصلخیز سکه کاشت و به انتظار درخچه‌هایی نشست که بهار به بهار شکوفه‌های زرین بدهند و وقتی حسابی آفتاب خوردند و گل انداختند، در تابستان سکه بچینیم، اما سرمایه‌گذاران هوشیاری هستند که می‌توانند قطعه زمینی به شما بفروشند که قیمتی کمتر از یک سکه طلا را دارد و سال به سال هم قیمتش بالا می‌رود. به قیمت امروز، سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون تومان است.


یکی از شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای، مجموعه مشاوران املاکی را معرفی می‌کند که در حال فروش قطعاتی زمین در نزدیکی مشهد هستند. در تبلیغ تاکید می‌شود که «هر قطعه ۲۵۰ متری، ۸ میلیون تومان». رقمی کمتر از یک سکه تمام بهار آزادی.


از میان دو شماره تماسی که اعلام شده، یکی در هیچ یک از ساعات شبانه روز پاسخگو نیست و شماره دیگر مربوط به دختر خوش و خندانی است که هر چند دقیقه یک‌بار و در میانه گفتگو مکالمه را قطع می‌کند و تاکید می‌کند دقایقی دیگر تماس می‌گیرد؛ اما نمی‌گیرد. این اتفاق چهار بار تکرار می‌شود؛ آن هم وقتی به اصطلاح مشتری پای معامله است.


خانم شجاعی، می‌گوید: «زمین‌ها در شهرک گلبهار است و شهر در ۳۵ کیلومتری مشهد است.» تنها مزیت فعلی این قطعه زمین آن است که سند تک برگ دارد و بیشتر برای سرمایه‌گذاری مناسب است. به این معنا که شما امروز آن را بخرید، چند سالی آن را رها کنید و بعدتر با افزایش قیمت بفروشید. خانم شجاعی می‌گوید: «همین قطعه زمین پارسال ۴ میلیون تومان قیمت داشته است.»


در تصاویری که در تبلیغات منتشر شده، خانه‌ای سفید و زیبا و دو طبقه نمایش داده می‌شود که جذاب و دوست داشتنی است. اما خانم شجاعی، توصیه‌ای برای ساخت خانه نمی‌کند و می‌گوید بهتر استفاده تجاری از آن بشود. البته اگر هم چنین قصدی داشته باشید، امکانش را نخواهید داشت.


به گفته خانم شجاعی، این زمین‌ها پیش‌تر زراعی و کشاورزی بود و برای تبدیل یک زمین زراعی به تجاری یا مسکونی، باید ۱۵ سال بلااستفاده باشد. اکنون ۱۲ سال است که کشت و زرعی در این زمین‌ها انجام نمی‌شود؛ و تا پایان دوره نیز سه سال مانده است.


خانم شجاعی، پیش‌تر گفته بود زمین‌ها آب و برق هم دارد؛ اما حالا می‌گوید: «روبه روی این زمین‌ها مجموعه مسکن مهر قرار دارد و آب و برق تا آنجا آمده است و به اینجا هم می‌رسد.» او تاکید دارد که در مجموعه شهرک گلبهار که ۳۰ هزار جمعیت دارد، بیمارستان و دانشگاه نیز وجود دارد. از این اطلاعات نتیجه گیری می‌کند که موقعیت زمین مناسب است و رو به پیشرفت.


به نظر می‌رسد شرایط برای معامله آماده است؛ اما برای اعطای جواز ساخت چه تضمینی وجود دارد. خانم شجاعی و شرکا، بر روی عقل اقتصادی شهرداری حساب ویژه‌ای کرده‌اند: «درآمد شهرداری از جیب من و شماست. شهرداری چرا باید از درآمد صدور جواز ساخت چشم پوشی کند آن هم برای ۴۰ هزار و ۸۰۰ قطعه زمین؟ پس حتما به وقت آن مجوز هم می‌دهند.» البته این تنها یک احتمال است و تضمینی برای آن وجود ندارد به خصوص آن که زمین‌ها همچنان عنوان و اعتبار کشاورزی را دارند.


خانم شجاعی از ابتدا هم تاکید کرده بود که بهتر است امسال بخرید و مدتی بعد بفروشید، اما اگر قصد نگهداری آن را دارید، می‌گوید ۴۲ هکتار زمین برای خیابان کشی و جدول بندی به شهرداری داده شده تا زمانی که ساخت و ساز شروع شد، شهرداری نیز به سرعت وارد عمل شود و طبق استاندارد‌های شهرسازی کوچه‌بندی‌ها و خیابان‌کشی‌ها را داشته باشد.


اما خانم شجاعی؛ علی‌رغم جمله‌های کوتاه و منقطع، هر بار در مقابل این سوال که ۲۵۰ متر زمین، ۸ میلیون تومان خیلی عدد عجیبی است، چه مشکل دیگری این میان وجود دارد؟ با یک عذرخواهی سریع تلفن را قطع می‌کند و قرار می‌شود تماس بگیرد که هیچ بار نیز تماس نمی‌گیرد. اما با هیچ محاسبه‌ای این عدد جور در نمی‌آید هر متر زمین ۳۲ هزار تومان!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی